Jungle, and more.... - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Jungle, and more.... - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Jungle, and more....

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 September 2011 | Ecuador, Riobamba

Aangekomen in de jungle Lodges deelde ik een kamer met Kelly... Super mooi uitzicht.

´s Avond een heerlijke ecudoriaanse diner gehad. Daarna ff gezellig geborreld.

´s Ochtend om 8 uur gingen we ontbijten. Hierna gingen we met de hele group de jungle in voor een hike. Kregen mooie regen laarzen aan, en al klimmend, wandelend en klauterend liepen we naar een waterval. Onderweg begon het ook nog eens te regenen wat het wel een extra effect gaf. Heerlijk zeik en zeik nat geworden, laarzen vol met water, maar dat hoort er bij. Aangezien het zo warm is in de jungle, maakt het eigenlijk ook niks uit.

Eenmaal weer uit de jungle met de jeep naar een rivier, waar een soort van zwembadje was ontstaan., Waar we ook van rotsen konden afspringen, en van een soort van glijbaan af. Hier ook geluched. Rond 3 uur weer richting de jungle lodge waarna ik een heerlijke koude douche heb genomen, aangezien er geen warm water was.

´s avonds weer heerlijk gegeten, en daarna geborreld. ´s Avonds met kate en sam een paar locals nog wat kaart spelletjes gespeeld. Erg lachen. De generator werd op een gegeven moment uit, waarna we met kaarslicht verder speelden.

Volgende ochtend weer om 8 uur ontbijten en naar een opvang voor dieren. Apen, toekands, papegaaien etc, die niet meer kunnen worden geplaatst verzorgd worden. Hier gingen we heen met een bootje over de rivier.
´s Middags geluched bij de lodge.
Hierna met een gedeelte van de groep tubing gedaan. 5 trekker banden aan elkaar geknoopt van de rivier af.
Hierna moest we met een band een klif op lopen waar alleen nog half vervallen trappetjes waren. Denk aan Jurric park haha....

´s Avonds weer gegeten en gedronken in de lodge. Volgende ochtend weer om 8 uur ontbeten, en daarna onze spullen gepakt en op naar Rioverde, waar we gingen kamperen.

Eerst boodschappen wezen halen in groepen in de olkale supermarkt. Elke groep moet bijvoorbeeld lunch, dinner of ontbijt verzorgen voor een bepaalde dag. Ik moest samen met Joanne en Azra zorgen voor een ontbijt en luncvh.

Aangekomen op de camping Samen met de kate onze tent opgezet. En alles paste er net in.

Eerste groep begon met koken, terwijl de rest kon relaxen.

Volgende dag met Kate, Kate, Lindy, en Kelly wezen Canyoning. Kregen 2 gidsen mee. Van 5 meter hoge kliffen afspringen, abseilen, tockelen, etc. Erg geslaagd. En ook hier kregen we een bui tijdens de canyoning voor de extra sfeer.

De dag erna wezen raften. Super gave rivier met level 5 erin. Ook 2 met level 6, gelukkig mochten we daar niet door heen, en moesten we al wandelend erlangs!!!!
Na 3 uur te hebben geraft, en iedereen het te hebben overleefd, kregen we een Traut Lunch. Zo verse vis op de bbq,. en dan opeten. Super super lekker!!!!

De volgende ochtend al om 6 uur opgestaan. Om 7 uur moesten we klaar staan voor het ontbijt, en we moesten hiervoor klaar zijn met koffers pakken, tent afbreken, en alles in de truck hebben gepakt.

Hierna hadden we een drive day richting. Chugcilla. Waar we in the cloud forrest verbleven. Weinig forrest maar wel veel clouds hahaha... Werd er super koud ´s avonds.

´s Ochtends, ´s middags en ´s avonds werd ons eten verzorgd. Heerlijke ecuadoriaans eten.

Na het ontbijt hebben we een wandeling gemaakt-. We begonnen op 4800 meter hoog bij een kratermeer, waarna we naar beneden hikten terug naar het hotel.
Heerlijke warme douche, en tijd voor een heerlijke biertje!!!
Eind van de maaltijd Joanne´s berjaardag gevuerd wat zo probeerde voor ond geheim te houden, wat dus niet gelukt is.

Volgende ochtend weer ontbeten, en op naar Riobamba, waar ik nu ben. Helaas zijn hier alle winkels en dingen gesloten op zondag, anders had je hier super goed kunnen winkelen!!!!

Vanavond uit eten, en dan morgen vroeg rond 7.15am richting Cuenca. Waar we ookj 1 nacht zullen blijven, waarna we de grens ovrgaan naar Peru en we gaan kamperen op het strand.

Nou iedereen weer up to date, en tot het volgende verhaal!!!

• 20 September 2011 - 14:23

Ilja:

Super cool weer Ilse.
    Ben ook heeeel benieuwd naar foto's maar dat zal moeilijk worden gok ik.
    Geniet lekker verder!!
    Liefs

• 03 Oktober 2011 - 20:38

Chantal..:

Hee Ilse,
    Super leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt, en wat je daar allemaal doet..
    Geniet er nog van en heel veel plezier!!!
    Liefs Chantal..