almost one month here already..... - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu almost one month here already..... - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

almost one month here already.....

Blijf op de hoogte en volg Ilse

09 April 2013 | Ghana, Cape Coast

Vorige week maandag verhuist naar mijn appartementje. Eerste de hele kast in de slaapkamer leeg gepakt, julie had namelijk allemaal spul voor het werk erin liggen. Dus heb alles maar in de logeerkamer gegooid. Zoek ik allemaal nog wel een keer uit.
Toch nog maar ff aan de schoonmaak geslagen. Appartement was toch niet zo goed schoon gemaakt als ik dacht. Uit eindelijk alle koffers uitgepakt, en spullen een plekje gegeven.
Dinsdag moest ik weer aan het werk. ’s Ochtend bij een school en een dagopvang voor kinderen met een handicap langs geweest om een evaluatie te doen met deze projecten. Nog even bij een vrijwilligster langs geweest om te kijken hoe het ging met haar.
Daarna met Eric mijn collega en een taxi chauffeur langs alle gast gezinnen, zodat ik weet waar ze wonen en wie ze zijn.
Toen we klaar waren was het al weer bijna 7 uur en wat het quiznight voor de vrijwilligers. Voordeel van quiznight is dat je fruit, ijs en popcorn krijgt. Dus dat was mijn heerlijke avond eten. Rond half 9 eindelijk klaar met werken en lekker me bed in gedoken.
Woensdag rustig dagje op kantoor gehad in de ochtend. Papieren uitgezocht etc. Om half 3 een afspraak met 1 van de vrijwilligers, die nieuw was. Om haar te leren kennen en een evaluatie formulier in te vullen. Dit gedaan onder het genot van een drankje met uizicht op de zee bij Cape Castle restaurant.
’s Avonds het goede idee om te gaan koken. Spaghetti met tomaat, ui en tonijn. Had ik alles gesneden en in de pan zitten, wil ik de tonijn erbij in doen kom ik er achter dat het blikje geen lipje heeft en ik geen blikopener. Nog geprobeerd met een mes, maar heb geen messen met scherpe punten, dus het werd spaghetti zonder de tonijn.
Donderdag en vrijdag een rustig dagje gehad. Ochtends op kantoor papier uitzoeken etc. Middags achter het huis nog wat papieren en handboeken door gelezen.
Vrijdag avond met Eric, Jane en Christy naar Goil geweest voor een paar borrels. Goil is een lokale bar/tankstation waar ze in het weekend live muziek spelen.
Zaterdag me appartement nog maar weer eens helemaal schoongemaakt. Kwam er achter dat zowel in de woonkamer als slaapkamer een mierennest zat achter de plint. Dus heb er maar eens goed mijn deed-insecten spray opgespoten, en gelukkig zijn ze nu allemaal weg.
Ook nog maar eens de indeling veranderd. Van de week al mijn eigen gordijnen gemaakt van een lap stof die ik gevonden had. Nu hopen dat ik snel mag verven en de rest van de meubeltjes krijgen !!!
Zaterdag avond zou ik met Eric (mijn collega) alle gast gezinnen weer bezoeken om evaluatie formulieren op te halen. Ik had er al 2 opgehaald, die waren netjes ingevuld. Waren we nog bij 3 andere families langs geweest, die niks hadden. Toen iedereen maar eerst gebeld, en de conclusie was dat het niet veel zin had om bij mensen langs te gaan, aangezien niemand het had ingevuld.
Zondag om half 2 bij Oasis afgesproken met Eric, Jane en Christy. Oasis is een beach resort in Cape Coast. Daar heerlijk genoten van een biertje, en de lokale mannen die daar een voetbal wedstrijd aan het spelen waren op het strand.
Rond half 5 vertrokken richting Zumba, wat om 5 uur begon. Duurde ongeveer tot 6 uur. Daarna gedouched. Ik was zo blij, heb sinds van de week geen water meer. In mijn appartement had ik al geen stromend water, dus moest water halen uit een kraantje achter in de tuin. Maar daar komt dus nu ook geen water meer uit.
Dus ik was erg blij met een douche met stromend water. Daarna met Eric mee geweest naar Mama Joyce, het was abbigail haar verjaardag. Kwamen we daar, bleek de verjaardag een week uitgesteld. Haar wel een cadeautje gedaan. Kreeg nog een hele maaltijd voor geschoteld. Eric en 2 broertjes zijn mee gelopen naar me huis. Eric wilde een paar films kopiëren naar zijn Ipad. Wat we niet voor elkaar kregen.
Het leukste was nog dat de jongens beide super bang zijn voor honden. En de honden van mijn baas zijn goed opgevoed als waakhonden, dus die begonnen als een gek te blaffen. Moesten de jongens mee nemen aan de hand zodat ze naar mijn appartement konden.
Vandaag maar weer eens hard aan het werk. Moet nog 2 projecten bezoeken voor de evaluaties. Evaluaties moeten eigenlijk voor 12 april binnen zijn. En op 12 april zit ik hier gewoon al weer een maand….. Time is flying….:)!!

En dan kom je op het kantoor en is hij overstroomd doordat er een afvoer van het appartement erboven niet goed is. Dus het hele kantoor leeg gepakt samen met de collega’s. Hele tapijt moest eruit, alle spullen er uit etc. Daarna een tijdje buiten zitten relaxen. Nog staan dansen met een collega die de gekke 10 minuten had. Nog even bij een project langs geweest die vlak bij het kantoor zit.
Om 2 uur een afspraak met AYD en Children home of Hope. Een sportprogramma en een weeshuis voor kinderen. Een evaluatie gedaan met de begeleiders daar en nog 2 vrijwilligers bezocht. De vrijwilligers zijn professionele vrijwilligers, en zijn daar met een project bezig om kinderen meer te laten praten over hun emoties, gevoelens etc. Ze hadden de eerste bijeenkomst voor de oudere jongens en een lokale begeleider ging het uitvoeren. Erg mooi om te zien dat deze begeleider zich goed had voorbereid en een goede invloed had op de jongens.
Op terug weg wat gefrituurde yam gekocht en knakworst, ergens anders nog wat tomaten, en nog weer ergens anders eieren. Toch handig van die kleine winkeltjes overal langs de weg.
Thuis gekomen een tomatensausje gemaakt, knakworst erin en met de gefrituurde yam gegeten. Ff een lekkere douche genomen met mijn emmers en daarna nog ff wat gelezen en het is ook al weer bedtijd.

  • 11 April 2013 - 18:51

    Mariska:

    Hey Ils,

    Leuk verslag om te lezen, zo te lezen ga je steeds meer je draai vinden. Wat gaat de tijd toch snel, al weer een maand in Ghana
    In je pakketje moet dus ook een blikopener komen ;-)
    Het is te hopen dat het water een beetje blijft stromen in je appartementje.....

    Succes en Plezier verder :-)
    Dikke knuffel, XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 29888

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: