En toen was er weer water!!! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu En toen was er weer water!!! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

En toen was er weer water!!!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

15 Mei 2013 | Ghana, Cape Coast

De laatste weken was het wel erg droog weer. Normaal moet tegen deze tijd het regen seizoen al zijn begonnen, maar dit jaar begint het blijkbaar wat later.....
In de hele buurt was er geen water meer te verkrijgen, en je zag overall mensen met emmers, jerrycans etc rond lopen op zoek naar water. Hier en daar zijn er een soort van putten waar mensen water van konden krijgen. Uit eindelijk hebben ze van de gemeente grote tanks in de buurt gezet waar mensen water kunnen krijgen.
Waar ik woon hebben we tot nu toe nog geluk gehad, aangezien wij zelf 2 tanks in de achtertuin hebben staan, en die worden als er water is vanzelf weer bij gevuld.
Maar ook bij ons raakte het water op, en toen ik zondag thuis kwam van een weekend Kumasi, en ik hoopte op een heerlijke douche, was er geen water meer.......

Maandags kwam mijn baas gelukkig met een grote jerrycan met water, dus kon ik gelukkig een beetje douchen :)!!

Maar vanaf dinsdag stroomde er opeens weer water. Toch wel fijn om eindelijk je afwas weer te doen, en je was te wassen.

Afgelopen weekend dus naar Kumasi geweest. Toen ik ochtends de deur uit wou regende het pijpenstelen, dus ik moest wachten tot ik weg kon. Toen het uiteindelijk droog was, en ik op pad wou, liep ik de straat naar beneden. Wat ik dus niet wist, is dat onze straat letterlijk in 1 grote klei / drek massa verandert. Dus stond tot me enkels erin, en me slippers waren ook meteen overladen.
Dus maar terug naar het huis, en voeten gewassen. Mijn baas gebelt om te kijken of hij een nummer had van een taxi die me op kon komen halen en naar het busstation kon brengen. Die had hij gelukkig :)
In Kumasi aangekomen regende het ook. Dus niet zo heel veel kunnen doen, en 's avonds wel uit geweest bij een lokale bar.
Volgende dag geleerd om FuFu te maken (lokaal gerecht, gemaakt van cassava fijn gestampt tot een deeg, in een soort van soep wat je dan met je handen eet)
Nog naar het Ashanti museum geweest, en daarna weer op weg naar huis.

Afgelopen dinsdag met de vrijwilligers RedRed met beanstew gekookt. Nou ja, ik keek toe hahaha.... Maar weet nu hoe ik het moet maken. RedRed is zeg maar bakbanaan gefrituurd in palm olie.

Verder druk bezig met alle voorbereidingen voor het drukke seizoen. Wat tot nu toe volgens mij allemaal wel goed verloopt.

Ooh helemaal vergeten, mijn eerste voetbalwedstrijd. Best moeilijk voetballen hier in Ghana, niet zo zeer de hitte, maar de bal en het veld. Het veld is 1 grote zand vlakte wat zo ongelijk is als de pest. De bal stuitert alle kanten op, dus erg moeilijk om hem te raken. Maar het was erg leuk en geslaagd om met de kinderen van het weeshuis en de buurt te voetballen.
Alleen nu heb ik mijn sokken buiten neer gehangen, en na een week waren ze opeens weg. Waarschijnlijk hebben mijn lieve pups ze gestolen en opgegeten, want ze zijn nergens meer weer te vinden!!!!

Nou dan was het dan wel weer voor vandaag!!!

  • 15 Mei 2013 - 19:41

    Mariska:

    Hey Ils,

    Leuk weer je update te lezen! Jij vermaakt je prima en er gebeurd van alles om je bezig te houden ;-)
    Dus geen waakhonden meer voor je deur??!!

    Succes en Plezier met al je bezigheden!
    Dikke knuffel, XxX

  • 19 Mei 2013 - 13:42

    Yvonne:

    ben je het een beetje verleerd het voetballen want de traningsvelden van dos'19 waren ook altijd hobbelig en zat ook meer zand op dan gras

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 29886

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: