DONE :) - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu DONE :) - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

DONE :)

Blijf op de hoogte en volg Ilse

19 Augustus 2013 | Ghana, Cape Coast

Zag opeens dat het alweer een maand geleden is dat ik een blog heb geschreven!!!

Maar de laatste 2 week specials zijn zondag vertrokken, dus DONE with them :D!!!
Ook een heleboel van mijn vrijwilligers zijn van het weekend vertrokken.

Laatste maand erg druk geweest met de 2 week specials, maar ook met de reguliere vrijwilligers. Maar het is allemaal goed gegaan, en maar een paar negatieve eindfeedback gehad.

Verder nog een keer naar Kumasi geweest om de vrijwilligers daar te bezoeken. Ook meteen daar aangevraagd om mijn paspoort te verlengen.
Busreis was toch best interessant, want er lag een oma bijna de hele weg op mijn schouder te slapen haha...

Week later weer naar Kumasi om mijn paspoort op te halen, toen werd er opeens wat naar een vrouwtje aan de andere kant van het gang pad geschreeuwd ' blah blah blah obruni' , wat dus ies met mij te maken had. en die greep opeens naar een grote slak. Was blijkbaar uit de grote zak gekropen die naast mij stond in het gangpad.
En verder hadden de mensen in de bus veel commentaar op de buschauffeur hoe hij reed. Dus die ging op een gegeven moment gewoon heel erg langzaam rijden.

Vorige week had ik een vrijwilliger die voor 700 cedi (350 euro) aan donatie geld mee had genomen. Dus ik met haar mee om boodschappen te doen op de locale markt. Handdoeken, omdat in het weeshuis waar zij vrijwilligerswerk doet de kinderen met zijn 3en een handdoek moisten delen.
Verder was de eigenaar van het weeshuis overleden, en ging veel geld richting de begrafenis. Een begrafenis is hier 3 dagen, waar je voor iedereen eten en drinken etc moet hebben. Dus een erg duur grapje.
Dus het weeshuis had niet veel eten meer etc. Dus grote zakken met rijst en mais gekocht en suiker. En verder schoonmaak middelen etc etc.

Toen ik aan het wachten was op de vrijwilliger werd er een taxi geparkeerd, er werd plastic achter in de kattebak gelegd, en opeens komen kerels er aan gelopen met een half geslachte koe. Worden zo allemaal stukken van die koe achterin de katterbak gegooid. Alles kan hier ook... En hygiene... tsja....

Het weekend naar Accra geweest. om afscheid te nemen van een aantal collega's die geen contract verlenging kregen. Vrijdag eerst 2 vrijwilligers naar accra gebracht, waarna ik door kon naar het huis van de meiden en Olly. (de enige man in het huis)
Eerst uitgeweest, heerlijke steak gehad, en niet te vergeten chocolade mousse!!!! Daarna cocktails at Republic, en bar in accra. Er warden ook nog opnames gemaakt van de Ghanese Idols, ' Street Editions' . Zo grappig.
Zaterdag ging Shoshana lunch voor ons maken, maar natuurlijk hebben we allemaal netjes geholpen. Aantal vriendinnen kwamen ook die natuurlijk heerlijk laat waren (Ghanese tijd).
Natuurlijk weer de nodige drankjes. 's Avonds naar de nederlandse pub geweest. Ik was zo blij met mijn kaassoufle en frikandelspeciaal!!!! Ook nog wat van de kroket en bitterballen gehad, en patatje oorlog, maar die waren niet helemaal zoals ik hoopte!!!!
Maar de kaassoufle was heerlijk!!!!!!!

Zondag ochtedn weer op tijd vertrokken ui accra. We hadden een fufu party met alle staff voor het einde van de 2 week specials.
Eerst borrels drinken, en daarna fufu eten. Iedereen was weer vertrokken rond een uurtje of 4pm.

Nu word het steeds rustiger and rustiger. Eind September komt alleen de global gab group nog, waarvan ik de supervisor van word.
nou ik moet weer aan het werk. Binnenkort weer een update.

  • 10 September 2013 - 14:05

    Mariska:

    Ilsi,

    Een iets verlate reactie ivm vakantie en vervolgens steeds vergeten iets neer te zetten ;-)

    Wat super dat die vrijwilliger donatie heeft geleverd aan het weeshuis zeker in deze moeilijke tijd voor het weeshuis.

    Gekkenhuis zelfs in Ghana kun je aan de frikandellen en kaassoufleés, eventjes weer mogen proeven van het nederlandse fastfood.

    Lekker dat het langzaam aan iets rustiger gaat worden, geniet ervan en Succes/Plezier met werken!!

    XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 29861

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: