Update - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 April 2014 | Ghana, Cape Coast

Àangezien ik al maanden geen blog meer heb geschreven, dacht ik laat ik maar weer eens even een update maken.
Miranda is januari nog op bezoek geweest! Rond gereisd, borrels gegeten, nieuwe mensen ontmoet, etc etc. Was erg gezellig!!!!
Verder had ik de keus om in Ghana te blijven of naar Nepal te verhuizen. Toch voor Ghana gekozen, meer ook om het sociale leven etc.
Nou zoals de meesten van jullie al wel weten ben ik in maart 2 weken naar huis geweest, om al mijn familie en vrienden te bezoeken. Samen met mijn broer had ik gepland om mijn moeder te verrassen voor haar verjaardag. Ouders verteld dat ik 12 maart weer zou komen, en een week zou blijven. Eigenlijk zou ik 5 maart aankomen in nederland, en 2 weken blijven.
Broer mij netjes opgehaald van schiphol. En natuurlijk was mijn koffer niet aangekomen. Maar werd netjes de volgende dag bezorgd bij mijn ouders thuis.
Samen met broer, sas en de kids naar de verjaardag gegaan. Hun eerst naar binnen en daarna ik. Ogen van moeders vielen er bijna uit, maar helemaal blij. Meteen die dag bijna de hele familie kunnen zien.
Verder natuurlijk afgesproken met alle vriendinnen. Ook heb ik een poging gedaan om geld in te zamelen voor een weeshuis, dat een gat in het dak had zitten, en alles lekte op het plafond, zodat dat helemaal verrot was. Met het opgehaalde geld nu ondertussen het dak al laten maken, en er zit een nieuw plafond in. Nu is er nog donatie geld over, dus dit ga ik voor nog meer goede dingen gebruiken. Zo hebben niet alle kids op het weeshuis meer een laken etc. Dus dat word de volgende shopping trip om dat allemaal te regelen. Ze hebben hier geen winkels die 33 lakens tegelijk verkopen. En zo zullen er nog wat andere projecten zijn waarvoor ik mij ga inzetten met het geld van alle donaties van vrienden en familie!!! Super bedankt mensen!!!!
En yvonne top dat je 40KM hebt gelopen, en het sponsor geld ook allemaal naar Cape Coast heen komt!!!
Verder weer hard aan het werk. Langzaam aan begint het drukke seizoen er weer aan. Dus aan het klaar maken hiervoor. Alleen in de maand juli krijgen we dit jaar minstens 113 vrijwilligers in Cape Coast. Dus moeten nu idd zorgen dat alles goed georganiseerd word, zodat het straks allemaal op rolletjes loopt.
Verder hebben we een Care Management opgezet, en die moet nu beginnen. Dus alle projecten moeten geinformeerd worden, hun moeten doelen kiezen waar onze vrijwilligers dan mee aan het werk kunnen. Heb dit afgelopen maandag en dinsdag uitgevoerd in Kumasi, en daar een lokale collega getraind zodat zei dit verder kan overzien en uitvoeren. Dinsdag naar winneba om hetzelfde te gaan doen. Dan moet ik alleen het nog regelen voor in Cape Coast. En ondertussen moet het Teaching management Plan ook opgezet worden. Dus ook al zijn er op het moment wat minder vrijwilligers, je blijft er maar druk mee.
Afgelopen zaterdag ook nog naar een bruiloft van een vriendin geweest. Was echt super super mooi. Uitzicht over de zee, zon, windje, heet, in een soort van tuin, alles prachtig versierd, heerlijk eten, mooie live band. Was een erg mooie bruiloft. En ging tot in de late uurtjes door.
Zondag nog weer naar een voetbal wedstrijd geweest met Eleonora. Zij was er nog nooit geweest. Zaten we daar als enige blanke, en ook nog bijna als enige dames in het stadion. Maar erg leuk, en ons team had nog gewonnen ook nog!!!

Nou ik moet aan het werk!!!
Nog maals iedereen super super bedankt voor de donaties!!! Ben zo blij dat ik namens jullie de mensen hier kan helpen, want alleen kan ik dit niet helaas!!!!

  • 10 April 2014 - 13:37

    Anne:

    Heey meid,
    Het werd ook eens tijd voor een update:) maar super dat je het weer zo naar je zin hebt en dat het sponsorgeld zo goed besteed wordt top!
    Xx

  • 10 April 2014 - 16:13

    Mariska:

    Topper!

    Jij bent goed bezig, ga zo door! Vergeet af en toe niet te ontspannen ;-)
    Dikke knuffel XxX

  • 13 April 2014 - 20:12

    Ma:

    Hoi Ils,

    Mooi, dat het dak alweer is gerepareerd van het gedoneerde geld, geeft weer een goed gevoel.

  • 07 Mei 2015 - 11:33

    G Fransen:

    kun je me je bankrekening no geven voor een donatie voor je werk in Nepal.
    het stond in de krant maar krant is weg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 2048
Totaal aantal bezoekers 29863

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: