nog meer drukke dagen - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu nog meer drukke dagen - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

nog meer drukke dagen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Juli 2013 | Ghana, Cape Coast

Nou nog maar weer eens ff een update.
Niet zo heel veel te vertellen. De tijd vliegt en het is nog steeds heerlijk druk. Kan wel langzaam merken dat het lange dagen zijn en ik meer en meer moe begin te worden. Maar het einde komt langzaam in zicht.

Vorige weekend de 14e weer 19 nieuwe 2 week specials gearriveerd. Op maandag weer hun introductie workshop gedaan met ze. Krantenmeppen, in een knoop met je handen als kennismakings activiteiten. Daarna uitleg welke activiteiten ze moeten doen, en hun aan het werk gezet om het te maken.
Toen ze dinsdags op de school begonnen was het heerlijk chaotisch. Er waren examens voor alle kids, en ze hadden mij verteld dat de examens pas later in de ochtend begonnen, nou niet dus.
Gelukkig werd de helft van een klas uit de klas gezet, en zouden ze wisselen. Dus de vrijwilligers konden buiten aan het werk met de kids. Boekje lezen, spelen, voetballen etc.
Examens zouden tot woensdag duren… Natuurlijk bleek het later tot donderdag te duren… Maar gelukkig kon ik halverwege de ochtend alle vrijwilligers aan het werk zetten in een klaslokaal. Super gaaf om te zien om die kids zo happy te zien met een masker die ze zelf hebben gemaakt. Ook hebben ze kleuren op nummer gedaan, maar dan wel met rekensommetjes. Wat ze allemaal erg leuk vonden, want dit hadden ze ook nog nooit gedaan.
Ondertussen arriveerden er ook nog een aantal normale vrijwilligers die geintroduceerd moesten worden naar hun werkplek. Maar ook moesten er nog de nodige feedback formulieren afgenomen en ingevuld worden met vrijwilligers.
Donderdag middag rond 1 uur terug van een trip naar een project. Heerlijke hoofdpijn, koortsig gevoel, dus dacht dat het tijd was om heerlijk een paar uur te slapen. Moest om 4 uur weer klaar staan om culturele introducties te doen (workshop) voor nieuwe vrijwilligers. En daarna meteen door naar castle restaurant om te eten met de 2 week specials. Gelukkig voelde ik me na me slaapje een stuk beter.
Het weekend met de 2 week specials naar Safari beach geweest. 3e keer daar haha… Moet zeggen dat de eerste keer toch wel het mooiste was. Puur omdat het er zo mooi is, en ik op een of andere manier raak je er ook aan gewend hoe het daar is. Maar om 5 uur ochtends vertrokken we, en uit eindelijk na 11 uur in me bed ’s avonds.
Alle meiden sliepen samen in een grote villa. Ik sliep ook daar, maar in een prive kamer in het huis. Begon erop eens een vrijwilliger midden in de nacht te schreeuwen, had een rare droom. Ga ik om 5 uur nachts naar de wc, blijkt zij op de wc te zijn met een andere vrijwilliger want ze is te bang om alleen te gaan, begint ze keihard te gillen toen ze mij zag. Dus heerlijk weinig nacht rust gehad.
Zondag middag ook helemaal kapot toen ik thuis kwam. Dus wat gegeten en toen heerlijk me bed in gedoken. 2 uur liggen slapen, eruit gegaan om wat te eten en na een lange douche zo me bed weer in gedoken en geslapen tot vanochtend 6am. Dus had het echt wel nodig.
Deze week een hoop nieuwe vrijwilligers en de 2 week specials ook nog, dus het word weer een heerlijk druk weekje.
Laten we hopen dat niemand ziek word, en de 2 week specials allemaal rustig vertrekken!!
Verder me ouders nog gesproken en waarschijnlijk komen ze nog op bezoek, en word ik hun tourguide voor 10 dagen. Mijn collega’s vinden het allemaal erg leuk dat ze waarschijnlijk mijn ouders gaan ontmoeten haha…
Nou dit was het dan wel weer. Laat gezellig een berichtje achter als je mijn blog leest, weet ik dat ik het niet voor niets typ hahah !!! Medaase (dank je wel)
Groetjes

  • 22 Juli 2013 - 22:49

    Nathalie:

    Je schrijft niet voor niks hoor. Leuk verhaal weer. Xx

  • 23 Juli 2013 - 00:39

    Mariska:

    Hey ilsi,
    Je wordt lekker van de straat gehouden ;-)
    Heerlijk die specials die in de nacht een theater stukje opvoeren, terecht dat jij een private kamer hebt!
    Super gaaf dat je ouders je opkomen zoeken.
    Ik zeg rustig aan voor zover het kan en je weet het goed blijven eten en vooral drinken :$
    dikke knuffel XxX

  • 24 Juli 2013 - 01:10

    Yvonne:

    gelezen vind het altijd weer leuk jou berichtjes dus vooral door gaan met schrijven

  • 24 Juli 2013 - 10:19

    Ans:

    He Ils,

    zekers worden jouw verslagen gelezen! Super leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. in ieder geval hard werken en natuurlijk ook veel genieten. Fijn dat je ouders langs komen, wanneer?

    Liefs
    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 29899

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: