update 2 - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu update 2 - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

update 2

Blijf op de hoogte en volg Ilse

24 Maart 2013 | Ghana, Cape Coast

Donderdag ochtend wat rustiger aangedaan. De meeste projecten had ik bezocht. Naar het centrum geweest om wat dingen uit te laten printen.
Verder veel op kantoor gedaan. Kon eindelijk inloggen op het intraweb, en heb eindelijk e-mail. Dus kon eindelijk wat doen op de computer!!!

Donderdag avond les gehad van de kids in Fanti. Heb de belangrijkste zinnen/woorden geleerd die ik moest weten.
Verder nog wat interessante dingen ontdekt. Volgens mensen hier is suiker heel slecht voor je. Je krijgt er diabetes van, je geslachtsorganen gaan minder goed werken, en daarom eten ze het haast niet. Elke keer als ik of eric dan ook suiker in onze rijstepap stoppen etc zijn ze bang dat er wat met ons zal gebeuren.
Mijn chocolade mueslirepen waren toch wel helemaal slecht hahaha…..

Vrijdag nog een aantal gast families bezocht, een bibliotheek. Voor lunch pannenkoeken gegeten, die zijn echt wel lekker, en een keer wat anders dan rijst!!!!
Vrijdag avond verder niks meer gedaan. Heb de kinderen het spelletjes geleerd wie het langste stil kan zijn. Ze vinden het helemaal geweldig en willen het elk uur wel spelen!!! Echt een super uitvinding!!!!
Verder een beetje tv gekeken.
Zaterdag ochtend ben ik naar cape coast castle geweest. Heb er een rondleiding gehad door het kasteel en de kerkers, en werd het verhaal verteld van hoe het vroeger is geweest voor der slaven etc. Wat gedronken bij Castle restaurant. Restaurant met een mooi uitzicht op zee, en een heerlijk verkoelend windje!!!
Daarna nog even door het centrum gewandeld en de markt. Veel mensen die je aanspreken. Maar het helpt om te vertellen dat je in cape coast woont, en helemaal als je het zegt in fanti, en dan bye bye.
Middags filmpje gekeken en geslapen. Had een beetje een zeer hoofd. Na het avond eten met Eric en een aantal vrienden van hem mee geweest naar de goil. Wat gedronken, en gedanst. Toch wel ff wennen hoor, ze dansen hier Azonto. Heel wat anders dan ik gewend ben, maar erg leuk om te zien.
Om een uurtje of 12 weer richting huis. Bedtijd is hier normaal om 21.30 op zijn laatst, dus 12 uur is erg laat hahaha…..
Zondag ochtend weer op tijd wakker dankzij mij lieve host family. Ontbeten rond een uurtje of 8, en daarna wilde ik me was gaan doen. De kinderen wilden me graag helpen, dus die hebben heel lief de was voor me gedaan. Ik hoefde het alleen maar uit te spoelen en op te hangen. Ze vinden het ook erg raar dat ik vloeibare zeep bij me heb, en niet een vast stuk zeep heb.
Daarna wilde ik een filmpje gaan kijken op me bed, maar 1 van de jongens zag dat ik achter de computer zat. Dus vroeg wat ik aan het doen was. Dus vertelde dat ik een film ging kijken. Hij wilde graag mee kijken, dus me laptop mee genomen naar de centrale ruimte, en gezellig met alle kerels film gekeken. Eerst de hunger games en daarna avatar. Voor lunch weer heerlijk rijst gehad.
Om 4 uur afgesproken met julie, ze gaat altijd naar zumba lessen op zondag, en ik mag vandaag mee !!! Dus mijn eerste zumba les in ghana gehad. Wat zweten zeg… Je zweet hier zo al heel wat door de warmte en hoge lucht vochtigheid, maar tijdens de zumba pfff…. Daarna nog gegeten bij een restaurantje met julie, en hierna weer met de taxi richting huis.
Heerlijk een koude douche gehad… Enigste wat hier ook kan haha, nog even Mentor (Idols) gekeken met de familie, en nu lekker slapen.
Morgen weer een nieuwe dag, en waarschijnlijk mijn eerste nieuwe vrijwilliger naar haar werkplek brengen en introduceren!!!!
Nou spreek jullie allemaal snel weer. Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 29914

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: