update from ghana!!! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu update from ghana!!! - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

update from ghana!!!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

09 Juni 2013 | Ghana, Cape Coast

Nou nog weer even een update van mij. Moet zeggen dat het erg moeilijk is om elke keer te herinneren wat je allemaal wel niet gedaan hebt de afgelopen weken.
En zo af en toe maak je iets mee en dan denk je dat kan je alleen maar gebeuren in ghana, ik moet dat opschrijven, en dan vergeet je het… en nu geen idee welke dingen het waren….

Maar de afgelopen 2 weken weer veel moeten reizen voor het werk. Vorige week woensdag vertrokken naar kumasi voor het werk. Daar geweest voor de woensdag en donderdag. Op dinsdag bij gekletst met de vrijwilligers daar, kijken hoe alles gaat. Hun wat tips en extra informatie gegeven etc. Daarna met ze mee uit eten geweest. Donderdag de laatste dingen klaar gemaakt, aangezien ik alle informatie pakketjes moest maken voor de verschillende projecten.
Vrijdag ochtend nog mee geweest en dat om 5 uur ochtends naar een voetbal training. Best interessant om te zien dat iedereen de trainer is, en mensen naar de training komen kijken. Kids die eigenlijk naar school moeten blijven hangen en kijken. Tot de training is afgelopen en iedereen gaat terug naar zijn dagelijkse activiteiten. Om 8.30 vertrokken richting het bus station. Wat normaal een half uur duurt, duurde een uur vanwege al het verkeer!! Dan natuurlijk nog wachten tot de bus vol zit. Wat ook nog eens veel langer duurde dan gepland. Toen richting accra, wat ook niet echt op schoot, mede door het vele verkeer en slechte weer/wegen. Ik had om 3 uur op kantoor moeten zijn, wat uiteindelijk 5 uur werd. Even met een collega dingen door gepraat, aangezien ik er heen moest om een plan te maken voor een ‘environmental campaign; Gelukkig hadden de andere 3 collegas wel genoeg kunnen doen.
Avonds uit eten geweest, aangezien Kirsty (collega) in Accra haar laatste werkdag had bij projects abroad. Daarna nog naar een bar geweest en om 4 uur lagen we allemaal eindelijk in bed.
Verder het weekend rustig aan gedaan. Geleerd hoe ze hier rode saus maken voor op rijst, spaghetti etc. Nou der gaat mie toch een portie olie in, niet normaal.
Van de week weer een aantal nieuwe vrijwilligers gearriveerd. Dus wat introducties gedaan bij projecten, en verder de reguliere vrijwilligers bezocht.
Verder het programma klaar gemaakt voor de 2 week specials, die vandaag en morgen (maandag) arriveren en dan voor 2 weken blijven. Ochtends doen ze activiteiten met de kids op school en in de middag gaan ze een blok schilderen met lokalen wat er erg verwaarloosd uit ziet.
Vrijdag avond was ik uitgenodigd voor een aantal vrijwilligers om een borrel te komen drinken. Toch geweldig om alle verhalen te horen en er achter te komen wie hun lokale vriendjes zijn, wie met wie heeft gezoend etc hahaha….
Zaterdag maar eens me huis schoon gemaakt, en daarna een wandeling van mijn huis naar het strand gemaakt, en dan langs het strand naar het centrum gelopen. Heerlijke wandeling van een uur. Wilde naar het centrum om wat spullen te kopen in de enigste supermarkt, was die gewoon al gesloten om half 5 avonds.
Om half 7 met een vrijwilliger en 2 anderen voor diner geweest bij goil. Heerlijke doner gegeten en met z;n 4en een kip gedeeld. Wat biertjes gedronken, genoten van de live muziek en om half 1 maar weer eens richting huis geweest.
Ik was vandaag uit genodigd om mee te gaan naar het stadium om het lokale team te zien spelen, the dwarfs. Deze keer was het een stuk drukker. Maar zo geweldig hier in ghana, het maakt niet uit wie er naast je zit, en of je de persoon wel of niet kent, tijdens de hele wedstrijd word alles geanalyseerd en commentaar gegeven, En tijdens een goals begint iedereen te dansen, schreeuwen of wat dan maar ook. Was super om mee te maken. Begon het ook eens te regenen aan het eind. Iedereen probeert te schuilen voor de regen, maar er zijn maar een paar plekken. Dus werd dringen haha…
Geweldige in ghana is ook dat er geen officiële uit en thuis vakken zijn en dat alles ook gewoon kan.
Nu Lekker lang uit op de bank met een filmpje en een bord spaghetti 

• 09 Juni 2013 - 21:39

Mariska:

Hey Meis,

Goed om te lezen dat naast je drukke werkzaamheden ook lekker op pad kan voor de ontspanning. Leuk dat het goed klikt met je collega's en dat je steeds meer ontdekt van Ghana!

Succes en (werk)Plezier!!
    XxX