salmonella and more :0 - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu salmonella and more :0 - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

salmonella and more :0

Blijf op de hoogte en volg Ilse

20 Juni 2013 | Ghana, Cape Coast

Nou nog weer ff een update van mij.

Afgelopen 2 weken heerlijk druk geweest. Onze 2 week specials zijn gearriveerd. Zijn jongeren tussen de 15 en 19 jaar die onder 24 uur supervisie staan, en alles wordt voor ze geregeld. En verder hebben ze regels dat ze niet uit mogen, geen alcohol mogen drinken etc etc.
Helaas was ik vorige week ziek. Na een nacht op en neer naar de wc, en 1 dag ziek, zwak en misselijk voelen ben ik de volgende dag toch maar naar de dokter geweest. Wat hier in ghana betekent dat je naar het ziekenhuis of een kliniek gaat. Ik ben naar een kliniek geweest aangezien die dichter bij huis is.
Na een bloedtest gedaan te hebben bleek dat ik een salmonella infectie had. Waarschijnlijk van het eten wat ik ergens langs de straat heb gekocht, wat ik nu van de dokter niet meer mag…. Maar we zullen het zien!!! Elke keer koken of een restaurant is ook niet echt een optie. Maar nu dus aan de antibiotica.
Mijn collega’s zijn wel super lief, en kwamen elke dag langs om te kijken hoe het met me ging en of ze soep voor me moesten maken haha… 
Het weekend was ik gepland om te werken, en mee te gaan naar Safari beach resort, ongeveer 3 uur ten westen van Cape Coast. Resort is er echt een uit een boekje voor een honeymoon of een heel romantisch weekend.
Ik ging er helaas heen met onze 5 baby vrijwilligers en mijn collega eric. Ik was nog steeds niet goed te pas, en mijn maag deed nog steeds zeer, en vooral wanneer ik at. Dus Eric heeft het meeste werken gedaan. Maar daar aangekomen ochtends ontbeten, wat mijn eerste echte maaltijd weer was haha… Gerelaxt op het strand, het voor elkaar gekregen dat wat lokale kids op het strand met onze vrijwilligers gingen voetballen. Daarna nog een spelletje lummelen gedaan in het water.
Geluncht, wat meer gerelaxt en nog meer zonnen haha…. Ik kreeg het al snel koud, dus als eerste maar gaan douchen. Avonds een heel gesprek gehad met de vrijwilligers over different school cultuur etc. gegeten en daarna hadden we een kampvuur. Onze vrijwilligers waren al snel een keer moe en gingen naar bed. Eric en ik moesten op blijven tot we zeker wisten dat iedereen sliep. Eindelijk dachten we dat iedereen sliep, en dat we naar bed konden, maar nee hoor komt er een vrijwilliger uit zijn bungalow. En we waren al zo moe, maar helaas nog een uur langer opblijven. Dus nog maar ff een wandelingetje over het strand gemaakt, sterren gekeken, en veel gekletst haha… Zondag ochtend natuurlijk uit ons bed zijn voor de vrijwilligers, ontbeten, nog ff gevoetbald met de lokale jochies en daarna geluncht en weer terug naar huis.

Ghana is toch wel erg grappig soms. Was bij een project en ging terug naar huis. Om terug te gaan kon je of met een gedeelde taxi of met een trotro(busje) Zat in een taxi, waar we al met 4 in zaten. 3 achterin en ik voorin. En toen besloot de taxi chauffeur dat er nog wel meer materialen mee konden achterin, en nog een persoon bij mij voorin. Dus ik deelde gezellig met een wild vreemde de bijrijders stoel. Wat allemaal wel niet mogelijk is hahaha….
Zo zijn er wel vaker van die dingen. Zo kwam ik laatst in een taxi waar een kind van een jaar of 2/3 alleen achterin zat. Kinderstoeltjes kennen ze natuurlijk niet. Toen kwamen er zo veel mensen in de taxi, dat het kind bij mij op schoot moest. En toen ik uit moest stappen gaf ik het kind gewoon door aan de persoon naast mij. En zo zijn er nog veel meer van die dingen, die ik allemaal op zou moeten schrijven maar wat ik telkens vergeet.
Verder op het moment druk met nieuwe schema’s maken etc voor onze volgende 2 week specials die volgend weekend arriveren. En deze keer zijn het er 41 in totaal, verdeeld in 3 groepen. En vergeet niet dat we ook nog onze normale vrijwilligers krijgen !!!
Nou tijd voor een ontbijtje.

  • 21 Juni 2013 - 13:46

    Ma En Pa :

    We hebben je belevenissen weer gelezen, mooi hoor en zo maak je nog eens wat mee, ha,ha .
    Je kan er wel een boek over schrijven, als je het allemaal kan onthouden.
    groetjes, pa en ma.

  • 21 Juni 2013 - 15:43

    Mariska:

    Hey Ilsi,

    Jij doet toch ook alles om uit je Ghana avontuur te halen :-P
    Volgende keer graag een foto van de volgepropte taxi, kom je in Nl echt niet tegen, zeker niet met 2 man op de bijrijderstoel, hihihi.
    Rustig aan en Succes en Plezier!!!
    XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 29934

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: