The Journey - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu The Journey - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

The Journey

Blijf op de hoogte en volg Ilse

15 Maart 2013 | Ghana, Cape Coast

Hallo Allemaal,

Ik ben ondertussen aangekomen in Ghana. Maar ik zal eerst nog even mijn reis vertellen.
Dinsdag middag om half 1, door de overbuurman Henk naar het station gepakt. Alles leek mee te zitten, er had zelfs een intercity vertraging, waardoor ik eerder in Haarlem zou komen waar mariska mij zou op halen.
Maar helaas, ik vergat mijn laptop op station Hengelo. Snel naar de conducteur, en ze hadden mijn laptop gevonden. Het snelste zou zijn om hem zelf weer op te halen. Dus ik moest er in Almelo weer uit, terug naar Hengelo om de laptop op te pikken!! Gelukkig zat alles er nog in!!!! Daarna door naar Haarlem. Uiteindelijk een uurtje later dan gepland aangekomen.
Bij Maris lekker gekookt en gegeten, en om 10.0 uur netjes het bed in, want om 4.30 zou de wekker weer gaan. Om 5.15 reden we naar Schiphol.
Aangekomen in London werd ik opgehaald door een taxi chauffeur met bordje, en na een rit van iets meer van 2 uur kwam ik aan bij Goring-by-Sea. Daar had ik van 10.00 tot 15.00 een introductiedag/training. Vooral de standaard dingen over de organisatie geleerd, en een computerprogramma waarmee ik moet gaan werken. Verder natuurlijk alle staff die er werkt etc.
De trein gepakt van Goring-by-Sea naar Brighton. Daarna met een taxi naar Kings Hotel. Snel me spullen in de kamer gegooid, en buiten in het zonnetje zitten wachten op Maren. Samen met Maren en Matt gezellig koffie gedronken en bij gekletst. Helaas al weer snel afscheid nemen, maar wie weet waar we elkaar weer tegen komen.
Nog een pizzatje gegeten avonds, en lekker op tijd me bed met een filmpje op tv.
Volgende ochtend om 8 uur gaan ontbijten in het hotel, en om 9 uur met de taxi naar het busstation. Bus bracht me naar Heatrow, London. Ingechecked en naar Accra gevlogen. Na een uur in de rij gestaan te hebben bij de paspoort check, mocht ik eindelijk richting mijn bagage. Een kerel wilde me graag helpen, maar bleek later geld te willen hebben hiervoor, wat ik dus niet had. Hij was niet zo blij met mij, maar ja, helaas pindakaas.
Iemand van Project Abroad kwam me ophalen en heeft me naar het Pinky Hostel gebracht in Accra. Deelde een kamer met 3 duitse meiden. Ben al snel in slaap gevallen. Om 5 uur gingen de duitse meiden eruit, en 6 uur vertrokken zij. Om 7 uur ben ik maar eens gaan ontbijten. Al snel was er een ander iemand van Projects abroad die me naar Cape Coast zou brengen. Eerst met de taxi naar het busstation, en daarna met een soort van busje naar Cape Coast. Een busje vertrekt wanneer het busje vol zit, en anders moet je net zo lang wachten tot hij uit eindelijk vol zit.
Na een busreis van 2,5 uur aangekomen in Cape Coast. Eerst mijn spullen bij mijn gast gezin afgezet, en daarna naar het kantoor. Wat op loopafstand, 10 min is van waar ik nu verblijf. Het appartement waar ik uiteindelijk zal gaan verblijven is vlak naast het kantoor.
Vanaf het kantoor een soort van introductie gehad van Eric, 1 van mijn toekomstige collega’s. Eerst met de taxi naar de stad. Daarna langs de belangrijkste punten heen gelopen, waar te pinnen met visa, waar met meastro, waar het fort ligt, etc etc. Mijn eerste echte ghanese maaltijd gehad, met uitzicht op de zee.
Geld gewisseld, een ghanees telefoonnummer aangeschaft, internet voor me laptop gefixed, etc etc. Toch wel handig hoor iemand die je leert hoe het reilen en zeilen gaat in dit land.
Nu lekker relaxen voor de rest van de dag, en ik denk vanavond maar op tijd me bed in. En eens bedenken wat ik morgen eens zal gaan doen.





  • 15 Maart 2013 - 18:09

    Ilja:

    Ilse!! Wow wat ontzettend leuk om te lezen!!
    Geniet evan!! ga ik dat doen vanaf deze kant!!

  • 15 Maart 2013 - 21:19

    Mariska:

    Yeahhhh aangekomen in Ghana!!!!
    Zo te lezen een hele trip, maar goed verlopen! Lekker om in de buurt al een beetje wegwijs te zijn. Geniet, Succes en Plezier en ik hou je in de gaten ;-)
    XxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 29890

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: