Eerste dagen @ Anderson - Reisverslag uit Maine, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Eerste dagen @ Anderson - Reisverslag uit Maine, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Eerste dagen @ Anderson

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Maine

Hoi Allemaal,

Ja ja, ik heb weer internet sinds vanmiddag! Dus ik dacht laat ik weer eens even een update plaatsen..

Donderdag agency day gehad. Moesten een toneelstukje op voeren (staat op me hyves) en hadden 's ochtends informatie van verschillende sprekers over autisme of het centrum waar de personen werkten.

Vrijdag morgen was de planning om na de laatste bijeenkomst om 9 uur meteen te vertrekken. Aangezien wij naar New York moesten rijden met 4 auto's wilden ze van de ILEX en wij zelf graag dat we telefons mee kregen voor onderweg! In plaats van dat ze die al klaar hadden, nee hoor, dat moest allemaal 's ochtends gedaan worden.

Toen moest ook nog eens 1 van de jamaicaanse meiden geld hebben, en ze heeft geen pin pas, dus moesten we naar een speciale bank, en weet ik het allemaal.. Uit eindelijk vertrokken tegen een uur of 12.

Toen gingen we echt op pas, richting Staatsburg New York. We kwamen er al snel achter dat de Jamaicaanse meiden er andere verkeersregels op na hielden dan de europeanen en de amerikanen! Na een rit van 1,5 uur, waar je normaal 30 min over doet, hadden wij nederlanders het al helemaal gehad.. Wij Ismael (Werkt bij ILEX) gebeld, om hulp gevraagd. Er zat eigenlijk niet veel anders op om toch proberen te rijden naar New York. Duidelijk afspraken proberen te maken, maar ja, jamaicanen weten meestal altijd alles beter...

Na een rit van bijna 10 uur, waren we eindelijk over. Het koste ons wel 10 hard verzakkingen en de jamaicaanse meiden hebben bijna 10 ongelukken veroorzaakt, maar we waren over. Hun denken namelijk als je het knipperlicht aan doet, je ook meteen naar links mag, en de auto wel voor je stopt. En als er verkeer de autobaan op komt, die zien ze niet eens..

Maar ja, aangekomen in ons nieuwe huis stond ons de volgende verrassingen te wachten. Het huis was ZOOOOO Smerig.. Niet voor te stellen.. Alles wat wist moest zijn had een andere kleur, overal lag stop, spinnenwebben enz. Meteen een schoonmaakplan gemaakt voor de volgende dag.

Ook kwam ik een kleine slaapkamer terecht met een super depressieve kleur groen op de muren.. Er was nog wel een grote kamer over, maar het raam kan niet open, deur niet dicht, en het was een zootje. Toch na twee nachten maar eens geprobeerd daar een nachtje te slapen, en beviel wel goed. Ook omdat andere bewoners gezegd had dat je veel lawaai hoorde vanuit de kamer. Niks van gemerkt.. vanmorgen de hele kamer schoon gemaakt, en versiert met posters, kerstlampjes, glow in the dark sterren etc. Enigste wat ik nog wel mis zijn heeel veeel foto's! Dus als je dit leest, je mag er best een paar via de post op sturen hahaha...

Vandaag eindelijk de internet aansluiting gekregen, en ook hebben we vaqndaag onze was gedaan! Net zoals echte amerikanen gaan wij ook buiten de deur onze was wassen. Stop het in de wasmachine, en ga ergens ff wat drinken, en je kunt je was weer mee naar huis nemen!!

Zaterdag gaan we als het goed is naar New York, blijven daar een nacht slapen, en dan zondags weer naar huis.

waarschijnlijk dan dinsdags op bezoek bij Michaela in New Haven, Conneticut.

Nou denk dat jullie wel weer genoeg leesvoer hebben voor nu. Nieuwe foto's staan op me hyves van ons huis, me kamer, etc.\

Dikke knuffel, en laat een leuk berichtje achter!!!

• 11 Augustus 2009 - 12:50

Hilde:

Hoi Ilse! Ik was erg benieuwd naar jullie heenreis! Pff wat moet dat wat geweest zijn zeg! Hoe is het verder met elkaar in huis en weten jullie al wanneer je begint met werken? Veel succes en plezier!!
    Groetjes uit North Andover!

• 11 Augustus 2009 - 18:13

Magda Stipdonk:

Ha Ilse,

leuk dat je een site hebt, hopen dat het je lukt om het een beetje bij te houden. Het is ook achteraf een heel leuk dagboek c.q. verslag. Het lijkt daar allemaal wel goed te gaan zeg! en ach zo'n huis uit mesten is toch ook wel gezellig en als je het eigenhandig hebt schoongemaakt is het ook wat meer jouw toko. Heb je geen foto's hoe smerig het was???
    Succes met alle plannen en genieten!!!!

gr. Magda

• 11 Augustus 2009 - 18:37

Anne:

heeey ilse
    Een helse rit lees ik al wel.. Moet jij ze maar even leren hoe dat moet auto rijden!!! En al druk aan de schoonmaak geweest.. Hoop dat je van je kamertje iets persoonlijks kan maken zodat je je er snel thuis voelt.. heel veel plezier in New York!!!! Gaaf...
    geniet ervan...
    liefs

• 11 Augustus 2009 - 21:22

Heinz:

eerst foto's kijken

p.s. ik heb nog een mailtje getsuurd

• 13 Augustus 2009 - 19:22

Ellen:

Hee hoi...

Eindelijk de naam van je website eens GOED ingevoerd en tataaaaaaaaaaaaa... daar zie ik dan eindelijk jou site. Maar ik lees dat jij je de eerste dagen gelijk goed vermaakt hebt in Amerika. Je kunt in ieder geval niet zegen dat je niets meemaakt :P
    Veel plezier nog!

Liefs