Roadtrip part 2 - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Roadtrip part 2 - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Roadtrip part 2

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 September 2010 | Verenigde Staten, Staatsburg

Nou dit word dus het vervolg op het vorige… eindelijk tijd om het af te maken!!!

Zaterdag 14 aug
Nou aangezien ik op vakantie niet echt goed was in uitslapen, was ik weer op tijd wakker. Maar onder de douche gesprongen en ge-internet in de lobby tot Maris uit haar bed zou vallen, en we konden ontbijten!!! Weer heerlijk ontbeten, dit hostel was het elke morgen thee, jus, en dan een bagel of een wafel.
Na het ontbijt de bus gepakt richting het Golden Gate Park. Door het hele park gelopen, er stond zelfs nog een Nederlandse windmolen. Daarna lekker op het strand gezeten en chips gegeten. Nog ff de Seal rocks en het Cliff House bekeken en bij een restaurantje een lekkere muffin gegeten. Was wel heel grappig kwamen we daar nog een kerel tegen die de vorige avond ook in het cafe was, alleen nu was die niet meer zo spraakzaam hahahaha…..
Daarna de bus weer terug gepakt naar het hostel, en ff een power nap gedaan! ’s Avonds in het hostel gegeten, lekker pizza met een salade. Maris heeft nog ff heel fanatiek de was gegaan, en ik heb lekker voor de tv gehangen. Aangezien we zo moe waren, om 11 uur het bed al in gedoken.

Zondag 15 aug
Maris heeft weer lekker uitgeslapen, en ik heb weer lekker ge-internet. Om 11 uur maar eens uit gecheckt in het hostel, daarna nog wel ff wezen ontbijten daar. Je kreeg namelijk voor de hele week een bonnetje zodat je daar gratis kon ontbijten.
Na het ontbijt nog ff weer richting de Golden Gate Bridge gelopen om nog ff wat foto’s te maken… Hadden natuurlijk nog niet genoeg foto’s. Daarna in een supermarkt een echte Amerikaans formaat broodje gehaald, en die lekker op gegeten in het park. Daarna moesten er weer foto’s gemaakt worden, want voor het eerst was de Golden Gate Bridge helemaal uit de wolken!!!
Om 3 uur werden we opgehaald door een busje om naar het vliegveld te gaan! Want we gingen naar Hawaii!!!!!
Om 9 uur ’s avonds lokale tijd waren we in Hawaii. Eerst naar ons hotel gebracht met een bus. Erg mooi hotel, en kamers. Balkon, twee 2-persoonsbedden, badkamer met bad, koelkast, magnetron en tv. Dus dat zat wel goed voor een week.
Aangezien we nog niet hadden gegeten, maar op zoek naar een restaurantje, en er zat er gewoon 1 naast ons hotel. Heerlijk mahi mahi vis gegeten… Moet natuurlijk wel meteen met de hawaiaanse gerechten beginnen. Nog ff een rondje gelopen en toen waren de knollen ook echt wel op!!!

Maandag 16 aug
Nou een poging gedaan tot uitslapen, maar om 9 uur tot echt wel wakker. Laptopje maar mee genomen naar het balkon, en lekker zitten internetten. Daarna maar eens ontbijtje gaan halen bij het winkeltje vlak bij ons hotel. Zat een zaakje met allemaal vers brood etc. Heerlijk die chocolade croissantjes, of niet maris?!!!
Daarna gewoon lekker de hele dag op het strand gelegen, en niks gedaan!!! Wat was ik daar aan toe!!!
Na een dag strand heerlijk douchen, en klaar maken om uit eten te gaan. Hebben bij een thais restaurant gegeten. Had een gerecht met kip en schrimps… Die schrimps waren echt heerlijk vers!!! Daarna nog ff lekker een paar cocktailtjes gedronken.

Dinsdag 17 aug
Weer mijn ochtend routine gedaan, laptop op het balkon haha… Daarna weer lekker ontbijten op het balkon. Daarna maar eens ff een beetje rond gelopen in de buurt om te kijken waar alles zat, beetje gewinkeld en toen weer heerlijk naar het strand. Gebleven tot zonsondergang, en toen was er in een parkje nog een hawaiaanse avond. Ze lieten de verschillende traditionele dansen zien die er op Hawaï gedaan worden. Op de terug weg in het food court maar ff wat te eten gehaald. Broodje gyro, of te wel broodje döner kebab met tzatziki. Nog ff een fles wijn gehaald, en heerlijk op het balkon gegeten met een wijntje erbij!!!

Woensdag 18 aug
’s ochtends er op tijd uit, ff ontbeten en toen de bus gepakt naar Pearl Harbor. Daar een beetje rond gegeten, en het USS Arizona Memorial bezocht. Het schip ligt daar nog steeds op de bodem, en lekt zelfs na al die jaren nog steeds een beetje olie.
Daarna de bus terug gepakt naar ons hotel. De bus was nog een hele rit, hebben volgens mij heel honolulu gezien, en ook moesten we ergens op de snelweg overstappen op een andere bus aangezien de AC niet werkte.
Op de terug weg hebben we ook maar eens een auto gereserveerd voor vrijdag, en ik had ook mijn zwemmen met haaien geboekt. Daarna lekker naar het strand geweest.
’s Avonds uit eten geweest bij een buffet, Percy’s. All you can eat for 12 dollars!!!! En zelfs frisdrank zat bij in de prijs!!!
Daarna zijn we nog ff naar het hotel geweest, wijntje gedronken en toen naar de nightclub Zanzabar. We dachten dat het heel wat zou zijn, maar het viel een beetje tegen. Toen maar naar een bar er naast geweest Waikiki Shack, daar speelde een leuke band, en de corona’s waren er maar 2 dollar. Dus het was zekers een geslaagde avond.

Donderdag 19 aug
Voor de verandering was ik weer vroeg wakker haha… Me dagelijkse ritueel maar weer gedaan, internette en ontbijt halen. Daarna zou er een busje komen om ons op te halen, want we hadden geboekt om naar Hanauma Bay te gaan. Is een baai was je heel goed kunt snorkelen, ligt een rif in en veel tropische vissen. Ook moeten er schilpadden zwemmen, die hebben we helaas niet gezien. Laatste bus hebben we terug genomen terug naar ons hotel. We dachten ’s avonds we gaan lekker pizza eten bij Rond the table pizza. Nou we kregen echt een klein kinderpizza’tje en moesten er nog 10 dollar voor betalen ook nog eens, echt erg!!!!
Daarna maar ff een cocktail wezen drinken bij het restaurant/bar naast ons hotel.

Vrijdag 20 aug
Op tijd eruit, ff ontbeten en toen de auto opgehaald die we gereserveerd hadden voor een dag. We hebben echt het hele eiland rond gereden, en bij alle hot spots gestopt en foto’s gemaakt. Aan de west kant wouden we nog ff zwemmen, nou we stonden alleen met onze benen in het water toen een jochie mee werd gesleurd door de stroming. Gelukkig waren er lifeguards die het jochie weer terug brachten naar de kant. Kregen ook als advies mee er niet te gaan zwemmen!!! Dus hebben dat toen ook maar niet gedaan. Zijn nog naar de Koko head crater heen gereden. Is dus een vulkaan die niet meer actief is. Ik ben daar nog helemaal naar boven gelopen, nou wat een klim… pfff wat zwaar, maar heb het gehaald. Maris is netjes op me blijven wachten beneden. Maar wel een super mooi uitzicht ook over het eiland vanaf daar!!
Uit weer terug gebracht om 8 uur ’s avonds, nog ff lekker gedouched en weer uit eten. Nu gingen we eten bij La Coucarache, en Mexicaans restaurant. De knollen waren ook echt op, dus ff internetten en lekker slapen, want moest er de volgende dag ook weer vroeg uit.

Zaterdag 21 aug
Om 7 uur moest ik me bed uit, en om half 8 werd ik opgehaald met een busje om naar de North Shore te gaan, waar de boot lag te wachten om me naar de haaien te brengen. We waren met een groep van 12 op de boot. De kooi lag daar al in het water. In een groep van 4 ging je de kooi in. Zo gauw de boot stil lag bij de kooi kwamen de haaien er al aan. Je zag zo overal om de boot heen zwemmen, en ze waren best wel groot haha.. Samen met nog 2 meiden en een jongetje uit Texas ging ik de kooi in. De eerste keer was het wel ff van: Oooh my god… Die haaien zijn echt wel groot, maar daarna is het ook goed!!! Het waren alleen Galapagos sharks. Had Maris haar digitale camera bij me, die kan namelijk ook in het water.. Dus toen werd het echt proberen om alleen maar foto’s te maken!!! Er zwommen echt wel 10 haaien om die kooi heen! Maar het was echt helemaal geweldig om te doen!!! En het water was zo helder!!! Was echt het geld waard!!!
Daarna werd je weer terug met het busje naar het hotel gebracht. Toen ik thuis kwam was Maris net ff winkelen. Dus ik had lekker de tijd om uitgebreid te douchen en te relaxen. ’s Middags nog ff lekker op het strand gelegen.
’s Avonds nog een keer lekker uit eten geweest bij California pizza, waar we eindelijk een normale pizza kregen!!! Nog ff een cocktailtje gedronken, en terug in het hotel maar eens begonnen met tas in pakken, want helaas zondag gingen we weer naar huis.

Zondag 22 aug
’s Ochtends nog ff ontbeten, rest van de spullen in gepakt, en toen uit gecheckt in het hotel. Konden onze koffers laten staan, want we zouden niet tot ’s avonds 7 uur worden op gehaald. We hebben de bus gepakt naar Manoa. Hier zit een stuk regenwoud, en kon je door het regenwoud naar een waterfall hiken. Ook in dat stuk zijn stukken van de film van Jurrasic park opgenomen. Dus was wel erg leuk om daar rond te lopen.
De bus weer terug genomen naar het hotel, daarna omgekleed en de bikini aangetrokken. Nog ff heerlijk op het strand gelegen, lekker gezwommen etc. Terug weg van het strand nog ff weer lekker Gyro Wrap gegeten, en toen werd het opfrissen in het hotel, en wachten tot het busje ons kwam ophalen.
En toen vlogen we helaas weer terug, eerst richting San fransisco.

Daar kwamen we maandag ochtend om 7 uur lokale tijd aan. Wilden proberen om onze ticket naar New York om te boeken, want we vlogen pas ’s middags om 3 uur. Helaas waren alle vliegtuigen vol. Maar ff ontbeten in een food court, en daarna gewoon lekker liggen slapen daar op een bank. Nog ff internetten, en uitgezocht hoe laat de laatste trein voor mij naar Poughkeepsie ging, en voor Maris naar New Haven.

Kwamen er achter dat we met het openbaar vervoer waarschijnlijk niet onze trein gingen halen, dat we dan toch echt wel met een taxi moesten.

Eindelijk was het 3 uur, en vlogen we naar New York. ’s Avonds om 12 uur kwamen we aan. Aangekomen in New York, bleek Maris haar koffer er niet te zijn. Dus moesten eerst nog ff aangifte doen etc. Toen een taxi gepakt, en we waren gewoon te vroeg op het station, en we hadden ons nog wel zo veel zorgen gemaakt dat we de trein niet zouden halen.

Toen werd het nog afscheid nemen van Maris! Maar ff snel afscheid genomen haha… Konden we ook niet janken, he maris :P!!!! Maar in elk geval Bedankt voor de super mooie vakantie Maris!! Vond het super gezellig, en moeten we zekers nog een keer weer doen hahaha!!!!

Eindelijk om 4 uur was ik op Poughkeepsie Trainstation, en Maren was zo lief om me op te halen!! Wat was ik blij dat ik me bed zag!!!

Dinsdag lekker uit geslapen, de was gedaan, julio kwam nog ff langs, en toen met Maren nog maar eens ff boodschappen wezen doen. Nou ik reed in me auto, en me uitlaat maakte toch een lawaai. Deed ie voordat ik weg ging ook al, maar leek nu nog wel erger. Dus Julio maar gebeld, of hij niet alsjeblieft met me naar de gagarage kon woensdag morgen, aangezien hij spaans spreekt, en dat de enigste taal is wat ze spreken bij de goedkope garage haha…

Maar auto gefixt, en toen kond ik woensdag meteen weer aan het werk. Was echt heel lief, de kerels hadden bordjes gemaakt van welkom terug ilse, en we hebben je gemist. Bleek ook dat de afgelopen weken de kerels niet zo goed hadden geluisterd, en veel gedragsproblemen hadden gehad.
Nou ben een week terug, en ze gedragen zich weer prima :D!!!

Hele week gewoon hard gewerkt. Moest zelfs maandag en dinsdag van 4 uur ’s middags tot 8 uur ’s ochtends werken. Wel maandag morgen nog ff met Julio met de boot weg geweest, ff wezen lunchen. Echt heerlijk gewoon dat het hier nog steeds 30 graden is.
Woensdag morgen om 8 uur klaar, en moest woensdag middag om 2 uur beginnen met werken. Aangezien ik zo ver moet rijden had ik geregeld dat ik bij de Meiden in Pine Plains kon slapen, aangezien dat huis 5 min van me werk staat. Bedankt nog dames, dat ik mocht blijven slapen!!! Echt heerlijk geslapen daar, totdat de buurman begon gras te maaien haha…

Nou ik was echt blij om me bed te zien woensdag avond. Nou donderdag avond 2 september kwamen de Meiden van Pine plains, Nathalie, Renee, en elenora gezellig op bezoek. Hadden besloten om te gaan stappen in Mahoney’s, ook kirsten kwam gezellig mee. Hadden vorige week een nummer gevonden van een gratis shuttle bus van en naar Mahoney’s. Die gebeld, en ze kwamen je idd gratis ophalen. Nog wel ff een tip gegeven, en hij zou ons ook weer naar huis brengen. Rond kwart voor 4 heeft het busje ons weer netjes naar huis gebracht.


Toch wel lekker 2 dagen vrij na 8 dagen te hebben gewerkt. Volgende week gelukkig nog een extra dag vrij, dinsdag. Moet namelijk zaterdag en maandag ook nog eens een dubbele shift werken, en maandag is ook nog een feestdag, dus me manager vond wel dak een extra vrije dag verdiende!!

  • 11 December 2010 - 10:05

    Hilde Hoogterp:

    Ilse! Wat is er aan de hand? Heb je voor je laatste half jaar een andere web-log aangemaakt die ik gemist heb? Of heb je besloten geen tijd meer te steken in de verhalen? Ik wil natuurlijk nog wel weten hoe het allemaal gaat en wat je doet!
    Kom maar op met een enorm verhaal..!! :P
    Liefs, Hilde

  • 27 Januari 2011 - 18:46

    Magda:

    Succes nog de laatste paar dagen aan de overkant van de plas!! Nog even van genieten, vast een goede reis terug en tot binnenkort in het Denekampse.........................

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Staatsburg

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 29899

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: