Eindelijk weer een update - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een update - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een update

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

20 Juni 2010 | Verenigde Staten, Staatsburg

Nou het is al weer een tijdje geleden dat ik me blog geschreven heb. Nou de laatste keer dat ik me blog geschreven had, 30 mei moest ik ’s nachts de overnight draaien. Collega kon niet werken. Ik kreeg van me manager de hele dag vrij, en moest beginnen om 8 uur ’s avonds. Die middag naar een voetbal toernooi wezen kijken bij een of andere rijke kerel op zijn terrein. Blijkt hier dus gewoon dat rijke mensen hun eigen voetbalveldje op het terrein hebben, en dan toernooitjes organiseren. Inclusief eten, drinken en een barbecue ’s avonds. Was leuk om te zien.

Daarna door naar de overnight. Begon om 8 uur ’s avonds en heb door gewerkt tot de volgende middag 2 uur. Het was die dag Memorial day, en zijn ff naar een parade wezen kijken, en ’s middags naar een bbq bij ;één van de andere huizen, Enderkill. Daarna naar huis en lekker buiten op een matrasje slaap in halen haha.

Dinsdags met het werk naar een Circus geweest in Kingston, was wel erg leuk. Je kon me kerels zijn genieten, dus dat was erg mooi om te zien. Woensdags naar Music in the park. Was een orkest van een school dat speelt in het Vanderbiltpark, en jij kunt daar dan in het gras gaan zitten luisteren. Me kerels vinden muziek erg leuk, dus was ook een geslaagd avondje.

Donderdag, vrijdag en zaterdag was ik vrij. Donderdag en vrijdag bij Julio op de boot gezeten. Was lekker weer, dus heerlijk. Biertje erbij, terrasje op om te lunchen. Nou heb die dagen al echt een vakantie gevoel, heerlijk!!!

Zondags moest er helaas weer gewerkt worden. Niet echt veel bijzonders, ijs gehaald ’s avonds en dat was het dan ook wel weer.
Rest van de week ook niet zo heel veel bijzonders op het werk. Maandag naar de bibliotheek geweest, dinsdag naar de bioscoop en Marmaduke gezien, en toen waren we ook al weer vrij hahaa…
Woensdag was het helaas niet al te goed weer, en dus moet je hier op je vrije dag natuurlijk shoppen hahaha… En heb toen ook ff het cadeautje voor shamoy gemaakt. Iedereen hier is helemaal gek van onze fotolijstjes, met allemaal foto’s in van het laatste jaar.
Ik lag later lekker voor de tv en Danielle en Maren waren ook thuis, en vroegen of ik ’s avonds niet mee wou naar Mahoney’s. Ach waarom ook niet. Maris ook nog ff overgehaald, en zijn toen met Daniel, Maren, Maris, David en ik naar Mahoney’s geweest. Was karaoke night, helaas heeft niemand gezongen hahaha. Tegen uurtje of half 3 waren we weer thuis.

Donderdag was het shamoy’s verjaardag. Eerst met een birthday cake voor haar gezongen, en daarna zijn we met Danielle, Marsha, Maris, Shamoy en ik uit wezen lunchen bij Shadows. Lekker buiten op het terras aan het water. Thuis gekomen had ik twee pakketjes ontvangen. 1 van me ouders, met heerlijk met Dutch cheese!!!! En van ans en ellen, met me oranje outfit erin hahaha!!! Super bedankt mensen. Heb natuurlijk wel meteen een foto shoot gedaan met Maris en onze oranje kledingen hahaha. Daarna weer met julio de boot op geweest. Weer was redelijk goed, af en toe een wolk. En toen kwam er opeens een bui aan. Boot ergens aan de zijkant van de hudson geparkeerd, kap omhoog, trui aan, handdoekje om, en hopen dat het snel zou stoppen met regenen. Was wel ff grappig, leek wel of we aan het kamperen waren hahaha.
’s Avonds met Maris, Maren en een andere Ilex’er die ons kwam bezoeken weer naar Mahoney geweest. Voor maren een avond om nooit te vergeten, of juist wel, aangezien ze er niks meer van weet hahaha… Dat zegt dus wel genoeg dat de borrels die avond erg goed smaakten hahaha… Thuis gekomen ook nog honger, en er was weer Nederlandse kaas, dus dat werd tosti’s maken!!!!!

Vrijdag ook nog weer de boot op geweest, toen was het weer een stuk beter. Lekker zonnen hahaha…
Zaterdag moest er weer gewerkt worden. Eigenlijk niet zo veel bijzonders. Hebben alleen een nieuwe shiftsupervisor all of the sudden. Johnny werkte tot een half jaar geleden als manager bij een ander huis, was weg gegaan, maar wou nu weer terug bij Anderson. Dus kreeg nu de functie in ons huis shiftsupervisor. Dus ik kan nu lekker lui gaan doen, want ik voerde de meeste taken uit, die hij nu moet doen hahaha…
Maandag ochtend er natuurlijk vroeg uit, 7 uur ging de wekker. Nederland moest spelen!!! Ff thee maken, en om half 8 zaten Maris en ik klaar voor de wedstrijd. Kon het niet op brengen om met oranje te verkleden, maar fanatieke Maris had wel ff wat dingen van me kamer gehaald hahahaha.
Nou maandag met het werk weer naar de bibliotheek geweest, dinsdag naar de film, hebben de Karate kid gekeken. Was wel leuk hahaha… Woensdag was het weer niet al te goed, dus zijn naar een park in de buurt geweest om te wandelen, basketball en softball te spelen(ball gooien). Nou ik kon het gewoon nog met zo’n handschoen aan, en gooien en vangen hahaha.
En toen was het al weer donderdag. Om 9 uur ’s ochtends vertrokken Maris en ik naar Eastham, in cape cod. Was wel een mooie route die we moesten rijden en om 3 uur ’s middags waren we ook al over. Helaas was het bewolkt, maar dat kon de pret niet drukken. Meteen naar het strand natuurlijk, en ff een wandeling gemaakt. Daarna na het informatie gebouw in Eastham geweest wat folders gehaald. En hebben we nog ff een route gewandeld door The red swamp. Aan het einde van de route begon het helaas een beetje te miezeren. Het was toen ook al 5 uur, en zijn naar het Hostel gegaan. Nou wat grappig daar. Kregen ons eigen blokhutje. Stonden 8 bedden in, en als je dan naar de wc moet of wil douchen moet je naar het hoofd gebouw lopen, het leek wel kamp. Eerst nacht hadden we het hutje voor ons alleen. De tweede nacht lagen er 5 anderen bij in ons hutje, helaas ook kerels die snurken…….Verbieden die mensen……
Donderdag avond meteen naar Provincetown gereden. Wouden ff wat informatie inwinnen over whale watchen, en konden dan meteen daar lekker uit eten. Nou whale watchen gereserveerd voor de volgende middag 1 uur. Lekker op een dag terrasje pizza gegeten. Nog ff een beetje rond gewandeld, en toen maar weer naar huis gegaan.
Volgende ochtend om 9 uur ging de week, en om half 10 zaten we in de auto weer richting Provincetown. Onderweg nog ff ontbeten bij de Dunkin Donuts. In Provincetown eerst de Pelgrim tower beklommen, waar je een mooi uitzicht hebt over Cape Cod. Nog ff uitgerust in het zonnetje beneden, en toen op zoek gegaan naar een broodjes zaak, zodat we wat te eten hadden op de boot tijdens het whale watchen. Was ook weer gelukt, en om 1 uur vertrokken we met de boot. We hebben in totaal 3 bultrug walvissen gezien, 2 grote en een kleintje, en een micky whale. Die bultrug sprong zelfs ook nog een paar keer, maar we waren meestal te laat voor de foto hahaha… Maar wat een grote beesten zeg. Ook nog heel toevallig was dat we twee andere Ilex’ers Jeanet en Astrid tegen kwamen op de boot. Ff bij gekletst met hun hahaha.

Weer terug aan land zijn we lekker een ijsje wezen halen bij Ben & Jerry’s. Wat heerlijk dat ijs zeg, maar dat wisten we natuurlijk al haha…. Daarna nog ff het strand op gezocht en nog ff tot half 7 van het zonnetje genoten. Daarna op zoek naar een restaurantje, naar lang heen en weer lopen hadden we dan eindelijk wat gevonden. Heerlijk vis gegeten daar, tsja je moet eigenlijk ook wel als je aan de oceaan zit. Daarna nog ff wezen winkelen, er moesten natuurlijk nog wel souvenirtjes gehaald worden. Daarna nog ff paar biertjes gedronken en het was ook weer tijd om richting ons blokhutje te gaan. Aangekomen lagen er dus helaas 5 andere mensen bij ons op de kamer. Nog ff douchen, tandjes poetsen etc. Helaas had ons hostel geen tv, dus had Renee nog ff ge-sms’t om me op de hoogte te houden van de stand van Nederland!! Nog bedankt meis!!!!

Deze ochtend ontbeten bij het Hostel, lekker volkoren pannenkoeken. Niet een heel groot succes, maar ja. Kopje thee erbij, en daarna uitgecheckt en richting het strand. Nog ff ergens een broodje gekocht, zodat we de hele dag op het strand konden vertoeven. Zon brandde goed, gelukkig stond er een windje. Af en toe wezen zwemmen, maar wat is die oceaan koud, maar wel lekker.
Om 4 uur was de fun helaas over, en moesten we weer beginnen aan onze terug reis. Onderweg nog ff bij de Mac ongezond zitten schransen en tegen half 10 waren we ook weer thuis. Tas uit pakken, douchen, goed insmeren met body lotion, beetje rood uitgeslagen hier en daar. Nog ff internetten, foto’s overal opzetten, biertje drinken en het was ook weer thuis voor bed. Maris nog bedankt voor de gezellig dagen, was erg geslaagd!!!

Voor deze week nog niet echt veel in de planning. Heb wel op het werk voor extra dagen vrij gevraagd, aangezien ik erachter kwam dat ik nog meer dagen heb dan ik dacht. Hopelijk word het nu 4 dagen in de week vrij, we zullen zien.

Verder de eind trip is definitief geboekt. 2 augustus vertrekken maris en ik richting Las Vegas, dan grand Canyon, LA, San Francisco en nog een week Hawaï. 23 aug komen we weer aan in New york, blijven nog in the USA tot de 26ste en vliegen dan terug naar Nederland. 27ste ben ik dan helaas weer terug in Nederland………………………………………