Dagje Park en New York - Reisverslag uit Maine, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Dagje Park en New York - Reisverslag uit Maine, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Dagje Park en New York

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilse

16 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Maine

Hallo,

Daar was ik weer.. Net terug van twee dagen New York!!

Maar eerst afgelopen donderdag nog met Mariska op stap geweest bij ons in de buurt. Wat lachen haha.. We wou den naar een park heen.. Op de tomtom ingetikt, park/recreatie gebied! Vonden het Clear Water Park wel erg mooi klinken, komen we er aan was het een water zuiverings installatie haha.. Maar bij de 3e poging hebbenwe een mooi park gevonde, onderweg 6 reeen tegen gekomen, en we hadden een mooi uitzicht op de Hudson River!!

's Avonds een filmpje gekeken met Shamoy, Diana en Mariska! Toen maar eens op tijd naar bed geweest want, vrijdag morgen om 7 uur ging de wekker, we gaan naar NEW YORK!!!

Om 8 uur 's ochtends zaten we in de auto richting pughkeepsie. Daar de trein gepakt naar New York!
We moesten er op 125 street uit, want daar in de buurt lag ons Hostel!! Nou we liepen in de wijk, we voelden ons er echte buitenlanders. Wij als twee blanke mensen, in een zwarte wijk, wisten wij veel!!!

Onze tassen gedropt bij het hostel, en toen maar een heel eind gewandeld richting Central Park, en toen het halve park door gelopen!! Echt geweldig om te zien het park.. mensen die er hardlopen, fietsen, wandelen, in de zon liggen etc. Echt zo veel mensen, en nog zo groot ook. Als je de lucht in kijkt zie je buiten het park de flatgebouwen staan!

Na het halve park te hebben gehad toch maar eens naar de metro gezocht, en deze gepakt. Allemaal ondergronds, en de lucht die daar beneden hangt is vies warm en soms stinkt het. We zagen er zelfs een rat lopen!!

We zijn toen naar Miss liberty geweest, en hebben de Ferry gepakt, zodat je er als het ware langs vaart. Wel een mooi geziht, ook de skyline die je ziet, ziet er erg indrukwekkend uit.

We hebben daarna nog de brooklyn bridge bezocht. Nog een beetje door de straten van New York gelopen, en de metro terug gepakt naar het Hostel. Hier lagen we met 14 mensen op een kamer. Wij hebben ff snel gedouched, want we haddden om 7 uur met Marieke afgesproken @ Delancy street! Beetje te laat, maar we zijn er gekomen met de metro haha..

Hier wezen eten, en daarna na een cocktail bar geweest. Marieke ging wat eerder naar huis dan Mariska en mij, want die was na 1,5 cocktail al lichtelijk dronken!! Er stond wel een leuke barman achter de bar, en daar de hele avond gratis cocktails en shotjes van gekregen, dat scheelde alles bij elkaar zo'n 100 dollar haha..
4 uur lagen we heerlijk in ons bedje in het hostel! Wat stinken op die kamer haha

Volgende ochten 10 uur er weer uit, en weer op pad. Deze dag zou Marieke onze gids zijn. We hebben eerst Ground Zere bezocht, maar daar is niet zo heel veel te zien! Daarna richting broadway geweest, wat een poespas zeg.. En wat groot. Ze hebben daar gewoon een winkel van de M&M's die 3 verdiepingen hoog is. Verder nog de empire statebuilding van een afstandje bekeken, en nog naar het grand central station geweest. Die ziet er echt super mooi uit, helemaal als je je bedenkt dat het een treinstation is!!

Mariska en ik zijn daarna nog ff weer naar Central Park geweest, ff rond gelopen, en toen weer de metro gepakt terug naar harlem!! Onze tassen opgehaald, en toen op marieke gewacht bij het treinstation.. Moeste 3 treine voorbij laten gaan, want marieke was lichtelijk te laat!!

Nou die was het voor nu, want ik moet me douche, want michaela komt ons vandaag bezoeken!! Liefs

• 16 Augustus 2009 - 14:47

Ans:

He Ils, wat zullen de dagen voorbij vliegen!! Al die nieuwe indrukken. Echt super, ben wel een beetje jaloers ;-) Wat in mijn leven veranderd is dat de connexxion bus een andere route rijdt...Hahaha, nou tot schrijfs!!! Knuffels Ans

• 18 Augustus 2009 - 15:04

Ellen:

Hee meis... Wat leuk om al die verhalen te lezen! Nog meer zin om naar Amerika te komen haha.... Met hemelvaart vond ik het Hulsbeek ook erg mooi, maar dat zal wel niet te vergelijken zijn met het park in New York!
    Hier is de school alweer begonnen, ik ben al bij het woordje 'maan'. Haha, het schiet op!
    Liefs