New years eve and more.. - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu New years eve and more.. - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

New years eve and more..

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 Januari 2010 | Verenigde Staten, Staatsburg

Nou ff weer een update…

Zal maar gewoon beginnen bij 30 december hahaha… Niet zo veel bijzonders op het werk. ’s Avonds naar de bios geweest met de kerels, princess and the frog gekeken!! Echt super leuke film hahaha…

Toen ik ’s avonds thuis kwam was Ilja ook gearriveerd. Ja noh ze was al weer weg, want Ilja en Maris waren Louise en haar moeder van het station halen!! Maar toen ze er weer waren gezellig ff thee geleut, en daarna moest er natuurlijk nog wel ff geborreld worden, en bijgekletst worden. Tegen een uurtje of 1 was het volgens mij, maar eens het bed in gedoken.

Volgende ochtend lekker luxe ontbeten met croissantjes en wafels. En toen moesten er natuurlijk wel oliebollen en appelflappen gebakken worden!! Ja ja, onze Nederlandse gebruiken gaan gewoon door in Amerika. Pap’s en Mam’s nog bedankt voor de oliebollen beslag die jullie toen mee hadden genomen hahaha…

Na het oliebollen bakken nog snel ff naar de winkel, llja was haar pyama vergeten, ik moest nog ff panty kousjes halen haha… dus daarna snel naar huis, douche en ons klaar maken. De trein die we gepland hadden helaas niet gehaald, dan maar een trein later hahaha…

Zaten we in de trein, moesten we natuurlijk wel onze sms’jes klaar hebben, want Nederland heeft natuurlijk 6 uur eerder oud & nieuw!!! Dus snel ff de vriendinnen gesmst, en me broertje natuurlijk!! En toen ging me telefoon en het was…. Me BROER :D!!! Haha wel grappig om hem te spreken, en het vuurwerk al op de achter grond te horen, en wij nog 6 uur moesten wachten!! Maar Broertje, super leuk dat je belde!!!

Nou ff bij Subway onze bodem gelegd, en daarna naar Webster Hall!! Gelukkig niet echt een lange rijd, dus konden snel naar binnen. Ja op hangen koste nog wel 4 dollar, maar ja, kon de pret niet drukken!!! `We hadden Vip bandje, zodat we gratis drinken konden halen bij de bar!! Begin wel erg druk bij de bar, maar later de avond was het goed te doen!!
Binnen moesten we onze kaartjes afgeven en kregen we naast de oranje ook nog een zilveren armband om aan te tonen dat we de drank tot 2 uur niet hoefde te betalen.
Ondertussen konden we alvast genieten van de muziek die uit de eerste zaal kwam denderen.
Na het afgeven van onze jassen en hier voor $4,00 voor betaald te hebben kon het echte feest beginnen.

Drinken bestellen leek even een drama te gaan worden omdat er in die zaal een bar was waar 4 barmensen achter stonden en waar de mensen om te bestellen er 5 rijen dik voor stonden.
Ook was het niet mogelijk in 1 keer 3 drankjes te bestellen iedereen moest zijn armbandjes laten zien dus elke keer met 3 man tegelijk drinken halen maar.
Naar mate het drukker werd zijn we uiteindelijk richting de tweede verdieping gegaan om daar te gaan kijken. De zaal hier was veel groter en hier hingen de ballonnen en een groot scherm om de Ball drop te kunnen zien.
De muziek was goed en drinken bestellen ging hier veel makkelijker dus dat was helemaal goed.
Onder het drinken, dansen en lachen door kwamen we er achter dat we niet de enige Nederlanders waren. Tijden het bestellen van een drankje stond er een jongen achter ons die door had dat we Nederlands waren en die begon tegen on te praten. Ook kwamen we nog 2 Belgen tegen waar we de rest van de avond veel lol mee gehad hebben.

Nou en toen kwam het grote moment dicht bij. rond 11.45pm kwam er een groep danseressen op het podium met daarbij een man in een heel klein glimmend broekje :S en die deden hun ding totdat we konden gaan aftellen(zie filmpje)
Om 12uur gingen alle ballonnen los en was het niet mogelijk elkaar nog te zien. We moesten door een waas van ballonnen heen elkaar vinden om gelukkig nieuw jaar te wensen.
Tja en daarna vrolijk verder feest vieren.

Uiteindelijk was iedereen toch wel moe, en besloten we om naar huis te gaan! Op Grand central aangekomen bleek dat de eerste trein pas om 7.47 zou vertrekken. Nog maar ff bij de Mac wezen eten, en toen we terug kwamen, zagen we dat er ook een train om 6.20 ging!! Nog ff liggen slapen op Grand Central, en daarna lekker slapen in de trein.

Rond een uurtje of 9 waren we weer thuis. De traditie van appelflappen eten op nieuwjaarsmorgen moest natuurlijk ook in stand gehouden worden, en heb meteen Ilja er ff mee geïntroduceerd haha..

Lekker liggen slapen, tot uurtje of 2. Om 4 uur me bed maar eens uitgerold, en met Ilja lekker thee zitten leuten in de keuken!!! ’s Avonds nog kaas fondue gedaan, en daarna besloot Ilja maar weer eens naar huis te gaan. Ik heb lekker in me bedje een film gekeken, en daarna nog maar ff in woonkamer met Louise een film gekeken. Daarna lekker me bed in, en zaterdags moest er gewoon weer gewerkt worden. Gelukkig pas om 4 uur. Viel nog 2x de elektriciteit uit, gelukkig hebben we een aggregaat!!!

Zondag sneeuwde het heerlijk, weg was redelijk goed te doen!! Was een half uur te vroeg op het werk, aagezien ik voor de zekerheid maar eerder weg was gegaan. De terug weg, waren de wegen niet echt goed. Eén en al sneeuw en ijs!! Kon achter een andere collega aan rijden, die moest dezelfde kant op hahaha…

’s Avonds toen ik thuis kwam, hebben ik en Maris maar ff besloten dat we de kerstboom uit het raam zouden gooien. Aangezien de achterkan van ons huis alleen maar bomen zijn, dachten we die kan daar mooi liggen. Dus ff de boom van onze eerste verdieping naar beneden gegooid haha.. Toen ff stofzuigen, wat een naalden. Toen hield de stofzuiger er mee op hahaha.. Maar maintenance heeft de volgende dag ff onze stofzuiger weer gemaakt.

Maandag morgen maar weer ff wezen winkelen bij de Aldi. Had echt niks meer in huis! Daarna weer ff werken.

Dinsdag morgen ff een stuk van me kamer geschilderd. Maintenance zou het stuk bij me raam opnieuw gaan verven aangezien er verf enzo weg was etc. Hadden ze geen tijd meer voor, dus heb gezegd doe me maar een kwast en verf, dan doe ik het zelf wel!! Dus dat maar ff gedaan!! Meteen grote schoonmaak gehouden.
Daarna weer werken. ’s Avonds met de kerels wezen shoppen bij Wallmart, ff t-shirts sokken, onderwear halen etc.
’s avonds moest er thuis natuurlijk weer een filmpje gekeken worden. Net zoals de avond ervoor. Slechte eigenschap van ons, lig niet voor 2 uur in bed elke avond hahahaha…

Nou vanmorge ff weer fanatiek met Maris onze work out dvd gedaan in onze woonkamer hahaha….
Zo weer ff werken, en dan lekker twee dagen vrij!!!

Donderdag ff grote schoonmaak houden in het huis. Ben weer aan de beurt voor onze cleaning Schedule. Vrijdag met Maris, Tommy en Mark schaatsen. Dat gaat wat worden hahaha…

Nou tot de volgende keer!!

• 07 Januari 2010 - 19:45

Mariska:

Wat was het een Geweldige New Year's Eve!!!

Laten wij van de overgebleven 7 maanden, ook een feestje maken ;-)