Sinterklaas, sneeuw en meer... - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Sinterklaas, sneeuw en meer... - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Sinterklaas, sneeuw en meer...

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 December 2009 | Verenigde Staten, Staatsburg

Nou hier weer ff een update!! Niet me wekelijkse zoals gewoonlijk, was druk met van alles en nog wat, of lag te lang te slapen in me bed hahaha…

Nou maandag was me manager weer terug. Gelukkig was ze goed te spreken over het feit dat die twee kerels weg zijn op me werk, dus dat is weer mooi!! Ze vond het hun eigen schuld, en ze had hun gewaarschuwd geen gekke dingen te doen in de tijd dat zij weg was!!

De twee nieuwe collega’s zijn aardige Amerikaanse kerels!! Ene is een jaartje of 26, en de andere rond de 40!! Maar kunt gezellig met ze kletsen, en stom auwehoere, dus das wel erg gezellig! En ze kunnen nog werken ook nog!!!

Niet echt veel bijzonders op het werk eigenlijk van de week!
Heb wel heerlijk genoten van me twee vrije dagen!! Donderdags naar albany geweest, naar het Six Flags waterpark!! Indoor subtropisch zwembad! Helaas was de leukste attractie, wake boarden, kapot! Maar heerlijk relaxt dagje!! ’s Avonds kwamen Karen, Arne en Hilde op bezoek. 3 Ilex mensen van onze lichting, en zijn gebleven voor een paar dagen. Jeroen was vrijdags jarig, dus moest natuurlijk donderdag avond al gevierd worden. Eerste met de hele groep aan de borrels in Jeroen’s huis, en daarna gezellig door naar Mahoney’s. Iedereen was mooi teut, en de terug weg was interesting. But what happens in New York, Stays in New York!!!

Vrijdags om half 1 gezellig ontbijte met de hele groep dames!! Lekker vers gebakken pancakes!! Maris, nog bedankt voor het heerlijke ontbijt haha!!! Daarna zijn Maris en ik ff wezen shoppe bij de Aldi! Toen we terug kwamen wilden we (Paola, Maris en ik) Hilde en karen de Walk Way bridge in Poughkeepsie laten zien! Kwamen we daar ging die al weer sluiten, beetje jammer! Daar gewacht op Jeroen, Arne en Jolinde, en toen met de hele groep wezen eten bij de Thai! Was anders, maar op zich wel lekker! ’s Avonds nog ff naar Jeroen verjaardags feestje geweest, en lekker op tijd naar me bedje!

Moest namelijk om 8 uur beginnen met werken, shift van 12,5 uur, en om 8 uur en 12 uur had ik me Med Pouring met de Nurse. Je moet namelijk 3x medicatie onder begeleiding geven van een nurse, en daarna mag je het zelfstandig doen. Dus had er meteen twee die dag!
Om een uurtje of 11 begon het lichtjes te sneeuwen!! Tegen 4 uur moest ik natuurlijk wel naar buiten sneeuwballen gooien en een sneeuwpop maken met al die sneeuw! Ik twee kerels van me huis dik aangekleed, muts, handschoenen, dikke winterjas, en naar buiten!!!
’s Avonds hadden we de nieuwe ILEX dames uitgenodigd om sinterklaas te vieren, Micky en natuurlijk onze eigen huis genoten ook!! Iedereen had een aantal kado’tjes gekocht, en we gingen een dobbelsteen spel doen! Was erg gezellig! Tegen een uurtje of 12 was het afgelope, en ben ik nog ff met Micky naar Mahoney’s geweest!
Zondag en maandag heerlijk uitgeslapen. Heb nu op het werk voor elkaar gekregen dat ik mag wassen, dus maandag meteen me kleren gewassen!!!

Dinsdag morgen had ik me laatste med pouring. Daarvoor moest ik naar Day Had. Was wel leuk om te zien! Geslaagd voor de med pourings, en nu mag ik helemaal zelfstandig de medicatie gaan geven! Toen ik aan het werk ging dinsdag mocht ik ook meteen de 4 o’clock meds doen!!

Woensdag morgen hadden we gepland om een kerstboom te gaan halen! Netjes om 8 uur de wekker gezet, want we zouden om 9 uur op pad gaan. Keek toch naar buiten, lag er gewoon kats 15-20 cm sneeuw!!! Maar besloten geen boom te halen voor onze eigen veiligheid!! Maar moesten natuurlijk wel van al het sneeuw genieten, dus Maris en ik hebben maar ff een wandeling over campus gedaan, en de nodige foto’s gemaakt, en een sneeuwpop gemaakt! Ja noh, maris was fanatieker met de sneeuwpop dan ik hahaha…
Om 12 uur hadden we een soort kerstborrel! Bij binnen komst kreeg je een presentjes, en mooie halogeen zaklamp met het Anderson logo erop! Je moest nog een aantal lootjes in vullen dan kon je nog schoenen winnen, of iets anders!!!

Kreeg ik vandaag (donderdag) een telefoontjes van Jolinde, dat ze had gezien dat ik een paar Designer Schoenen had gewonnen! Heb ze maar meteen op gehaald, en heb een paar mooie open schoenen met dikke hak gewonnen hahaha…

Aangezien we woensdag geen kerstboom hadden gehaald, moest dat natuurlijk vandaag gebeuren! Diana, Maris, Paola en ik naar een christmas tree farm! Leuk oud mannetje die daar werkte, ons uitgelegd waar we konden kijken. Naar lang kijken onze boom gevonden! Wij naar die man toe, vertellen welke boom we wilden, kregen we een zaag en een stuk plastic mee, en we moesten onze boom maar ophalen!! Wat lachen hahaha..
Boompje om zagen ging erg goed, en waren zo klaar! Boom in een netje gepakt, en op Maris haar auto geknoopt! Boom naar huis gebracht, zag Angel van maintenance ons! Blijkt dat we officieel geen echte boom in huis mogen hebben! Hebben hem gezegd dat ie maar de andere kant op moest kijken, en hij van niks weet hahaha…

Maris en ik ’s middags kerstballen etc voor de boom gekocht! Ik moest nog ff shoppen voor kleren, want had vanavond een Holiday Dinner. Is een diner voor alle Volwassen cliënten van Anderson met Begeleiding. Kleren gevonden, en het diner was gezellig, en me kerels zagen er allemaal super uit in hun pak!!
Nog ff een filmpje gekeken in de bios vanavond, en nu lekker naar me bedje! Morge een dagje New York City! Have to see the Christmas tree at Rockefeller center!!

  • 14 December 2009 - 21:39

    Ma :

    New York zag er sfeervol uit. Echt een prachtige kerstboom met al die gekleurde lichtjes en die grote kerstballen op dat plein???
    Toch wel leuk, nu is het heel herkenbaar. mooi!!!

  • 17 December 2009 - 09:59

    Mir:

    He he eindelijk ligt er bij ons in Nederland ook sneeuw haha... Dikke kouwe knuffel x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Staatsburg

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 29937

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: