Nieuwe collega's, snow, and niet veel bijzonders.. - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Nieuwe collega's, snow, and niet veel bijzonders.. - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Nieuwe collega's, snow, and niet veel bijzonders..

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

17 Februari 2010 | Verenigde Staten, Staatsburg

Nou weer ff een update van me…. Niet zo heel veel bijzonders te melden denk ik. Laten we maar beginne waar ik was gebleven de vorige keer.

Vrijdags 5 feb nog ff een dagje gewerkt. ’s Avonds naar de dance on campus, Valentines dance. Bijna al me kerels gingen in het rood hahaha… Half 10 waren we er weer, ff alle boeken gedaan, warme choco gedronken, en het was al weer half 11 en ik kon naar huis!!

Zaterdag en zondag was ook een rustig dagje. Niet veel bijzonders gedaan.

Maandag de 8ste kwamen er twee nieuwe collega’s voor een observatie dag. Een kerel uit Kenia, en een Amerikaanse vrouw. Mijn Manager kon er niet zijn wegens afspraken, en me Shift supervisor is off op maandag en dinsdag, dus me manager had me gevraagd om hun mentor voor de dag te zijn. Routines uit te leggen, regels, etc etc.
Nou ik was er al snel achter dat die Amerikaanse vrouw een pain in the but ging worden. Overal vragen over stellen, meteen al commentaar geven, en wat ze allemaal wel niet wil veranderen of anders wou zien in het huis! Come on mens, je werkt er nog niet eens, en nu al???!!!!
Heb maar ff de vrede bewaard, en niet overal opgereageerd hahaha… Nou dinsdag was me shift supervisor en manager er ook. Ook beide deelden dezelfde mening over die vrouw. Dat gaat niet klikken. Maar ja, het zou Amerika niet zijn, de vrouw komt gewoon in het team te werken!!! De Keniaanse kerels is wel aardig, rustig, en staat open voor informatie etc.

Woensdag hadden we een sneeuwstorm. Dus lekker de hele dag binnen zitten in het huis. Met Ed een puzzel gemaakt, beetje de kerels laten exersicen etc. Ff me was op het werk gedaan, altijd handig natuurlijk hahaha…. Terug weg veilig thuis gekomen door de sneeuw. Dacht ik, lekker biertje drinken met Maris vanavond. Ons woensdag avond ritueel, moest ze een overnight draaien, dan maar alleen aan een biertje en blokjes Nederlandse kaas haha…

Donderdag lekker vrij, was er echt aan toe!! Heerlijk uitslapen, maar weer eens wezen lunchen met Julio. Nog een verlaat verjaardagscadeautje van hem gekregen, mooi vest :D!!
’s Avonds met Maris naar de bios geweest naar Dear John. Super leuke, zielige, en romantische film. Maar vooral een super mooie kerel die er in speelt hahaha… Of niet maris?? Daarna door naar Mahoney’s. Avondje borrels drinken en ouderwets dansen op de R&B avond hahaa, en afscheidsborrel te drinken aangezien Jolinde en Jeroen naar huis heen gaan.
Thuis gekomen nog ff een lekkere hot dog naar binnen gewerkt, en Maris een blok kaas hahaha…

Vrijdagmorgen maar eens wezen boodschappen doen bij de Aldi. Thuis gekomen wilden we Stefanie op pikken voor de bios, maar die was helaas ziek. Maar Diana ging ook mee, en zijn we naar de film Valentine’s day geweest!!! Ook deze film was weer erg mooi en romantisch haha… Echt bios verslaafd hier in Amerika. Daarna zijn we met z’n 3e nog ff uit eten geweest bij Coco’s!!!

Zaterdag lekker uitgeslapen, douche, lunchen en naar het werk. Aangezien het zondag Valentijnsdag was hebben we met de kerels Valentijn koekjes gebakken. Meteen wat ingepakt, want we hadden een deal met Clark (invaller) en Maurice (overnight) dat Linda en ik toch wel graag wat wilden voor Valentijnsdag, en dat we hun ook wat zouden terug geven. Helaas had Clark zondag niks voor ons mee genomen, maar Maurice ’s avonds wel. Dus hadden we het toch niet voor niks gedaan hahaha…

Zondag begon ook onze nieuwe staff definitief met werken. Die kerel werkte First shift, dus toen ik binnen kwam ging hij al bijna weer naar huis. De vrouw werkt net zoals mij second shift. Ze dacht dat alles wel ff makkelijk zou gaan, ging dat ff niet gebeuren hahaha… En het ging bij mij wel als ik de kerels wat vroeg, dus ik dacht meteen: Mooi die zit!! Moet ze vanaf het begin maar niet denken dat ze alles zo wel ff kan doen, appeltje eitje!!

Maandag had ik een First shift, was een Holiday, dus geen Day-Hab voor de kerels. Lekker rustig ochtendje. Boodschappen wezen doen met m’n Manager en de kerels. Thuis gekomen groceries uitpakken, ff paar boeken gedaan, en ik kon weer gaan. ’s Avonds lekker gerelaxt, en moest natuurlijk wel The bachelor kijken hahaha…

Vandaag dinsdag hadden we weer eens een sneeuwstorm. Ik was netjes op tijd op het werk, koste me wel een uur om er te komen. Me andere twee collega’s die om half 3 en 3 uur moesten beginnen, wisten er uit eindelijk om 4 uur te komen. Denk dat er in Pine Plains minstend 20-30 cm sneeuw is gevallen. De weg terug was gelukkig goed te doen, en de wegen waren sneeuw vrij!!

Nou morgen nog ff werken, en zaterdag en zondag, en dan lekker VAKANTIE!! Kan echt niet wachten tot het dinsdag is, en ik in dat vliegtuig zit naar Miami. Weet nu al, we gaan tijd te kort hebben daar. Heerlijk naar het warme weer, ff lekker aan het strand liggen, cocktailtje erbij, naar The everglades, Key West etc etc. Word een super weekje, weet het nu al!!!



  • 25 Februari 2010 - 22:14

    Johan Molthof:

    Hoi Ilse,

    Alweer 2 weken zit mijn jongste dochter in Londen en lees ik haar relaas op waarbenjij.nu. Toen dacht ik aan jou en tikte jouw naam. Ik heb vluchtig wat verslagen gezien. Dat is echt pittig met autisten. Wij hadden hier gisteren weer een dag KinderVakantieSpelen met ene Henri als opperhoofd. Kleine chaos en de beheerders mogen de oplossing aandragen. Alles gaat nog best, alleen zijn we nu met 7 collega's. Hope see you some day and drink a cup of coffee with us.

    Johan

  • 26 Februari 2010 - 18:42

    Raymond:

    Hoi Ilse,

    Hoe is het met je? En hoe bevalt amerika/New York? Ik heb gekeken of ik je een mail kon sturen maar dat lukt niet, dus maar even zo. Lukt het een beetje met de jongeren, totaal wat anders he, dan koken en knutselen. Ik weet niet hoe ik je reactie kan lezen maar je hebt mijn email adres vast nog wel ergens. Ik hoop echt dat het je goed bevalt daar aan de andere kant van de oceaan, maar toch mis ik je aanwezigheid wel hoor op kantoor. Heel veel plezier nog.

    Veel groetjes,
    Raymond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Staatsburg

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 29911

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: