St. Patricksday, cape cod and Michael Buble - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu St. Patricksday, cape cod and Michael Buble - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

St. Patricksday, cape cod and Michael Buble

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 Maart 2010 | Verenigde Staten, Staatsburg

Nou de dagen die ik moest werken voordat ik vakantie kreeg waren zo voorbij!! Niet echt veel bijzonders op het werk.. Nieuwe collega die een beetje zat te klagen, en dacht dat ze slim was, zij ff twee kerels douchen die haast geen hulp nodig hebben, en dan wou ze de twee wat moeilijkere aan mij overlaten, nou dacht het niet dus… It’s all, or nothing….!!! Zaterdag nog ff in de sneeuw naar me camera gezocht op het werk. En ja hoor, hij lag er tussen. In de sneeuw, modder, en dirt, en niet eens in het hoesje, maar hij werkte hahaha…. Wat een geluk toch weer :D!!!

Nou maandag lekker vakantie.. Lekker uitslapen, ff wezen lunchen!! Ilja en Hilde zouden tegen een uurtje of 6 half 7 bij ons zijn, dus heb lekker pasta gekookt voor hun, lekkere salade erbij, geraspte Nederlandse kaas erbij, en natuurlijk een wijntje drinken op de vakantie!!
Nog ff de bachelor gekeken ’s avonds, tas verder ingepakt, en naar bedje toe!! Om 5 uur ging de wekker, en om hal6, 6 uur zaten we in de auto richting JFK.
Was ff moeilijk om onze smart park te vinden, maar uiteindelijk is dat ook gelukt, en waren we op tijd om in te checken. Nog ff een lekker kopje thee gedronken en we mochten boarden.

Hele vlucht heerlijk liggen slapen, totdat ik wakker was en ik het gevoel had dat er een naald in me rechter ook aan het prikken was. Was ongeveer 25 min voordat we zouden landen. Had het Ilja nog verteld, wou weer gaan slapen, maar voelde me toen echt niet lekker worden. Kan me verder ook niet echt meer iets herinneren, een bad dream, en werd wakker met mensen die zeggen Ilse wakker worden, ben je daar :S:S:S!!! Bleek dat ik ongeveer een minuut weg was geweest, eerst slap was geworden, daarna al m’n spieren heb aangespannen, en beetje zitten shaken. Nou kreeg zuurstof van de steward en wat koude doekjes. Mariska dacht dat het misschien me zout of suiker te kort was, dus kreeg dat nog in me mond gedrukt, slok 7up er achter aan, heerlijk :S:S:S!!! Nog ff alles er uitgekotst, en langzaam aan ging ik me iets beter voelen, maar niet zoals het wezen moest. Toen het vliegtuig geland was, kwamen de paramedics het vliegtuig in, werd m’n bloeddruk gemeten, hart filmpje gemaakt, en mocht ik het vliegtuig uit in me rolstoel. Op het vliegveld nog ff een hart filmpje, en daarna met ambulance naar het ziekenhuis. Me hartslag was erg laag, rond de 41 – 46. Ilja en maris vonden me aanval wel erg veel op een seizure lijken. Nou met loeiende sirenes door Miami, beetje overdreven maar ja. In het ziekenhuis hebben ze me ff volledig onderzocht, bloed, urine, röntgen foto’s, ct-scan, maar ze konden gelukkig niets vinden. Nog wel ff een litertje fluits naar binnen gekregen door me infuus, en toen was het 10pm en mocht ik weg!! Gezeur met de verzekering, wat ben ik blij dat ik ook een extra Nederlandse verzekering heb, anders was het een dure rekening geweest.
Maris nog bedankt voor het mee gaan met me, en de gezelligheid en je goede zorgen haha.. en vooral dat je de verzekering hebt gebeld, anders was ik nu echt arm geweest hahaha…. ’s Avonds ff lekkere pizza punt gegeten, en toen lekker vroeg met bed in, was super moe!!

Woensdag lekker ’s ochtends op het strand gelegen, beetje zonnen, genieten van strand, zee en zon… Tot er helaas wolken aan kwamen, en we een regen buitje kregen. Ff lekker gerelaxt in de hotel kamer, klaar gemaakt om uit eten te gaan. S’Avonds naar Mango’s geweest, een latin dance club. Wat super lachen, helaas nog niet helemaal lekker te pas, en zelfs me cocktail niet opgedronken, zegt genoeg denk ik….
Donderdag morgen om 9 uur vertrokken om naar Key West te gaan. We hadden een busje gehuurd, en samen met Micky, Ilja en maris daar heen gereden. Was een super mooie rit. Op een gegeven moment heb je gewoon aan beide kanten van de weg blauwe zee…. En hoe blauw, groen.. Zo super mooi. In Key West zijn maris, Ilja en ik met een treintje over het eiland geweest, en micky ging shoppen. Daarna nog ff wat souvenir shopjes geweest, en was het al bijna weer tijd om naar huis te gaan. De zon ging langzaam onder, dus moesten natuurlijk nog ff een foto sessie doen op het strand. Echt wat een mooie kleuren. It was like a beach on Paradise.

De terug weg nog ff weer gestopt bij Starbucks. Was namelijk me portemonnee kwijt geraakt met geld, en mijn en maris New York ID card. En de laatste keer dat ik hem had gehad was daar. En ja hoor, Lucky me, ze hadden me portemonnee gevonden, en alles zat er nog in. ’s Avonds tegen 12 uur er weer, nog ff gerelaxt, tas gepakt voor de volgende dag.
Om half 9 ’s ochtends stond de trip gepland naar the Everglades. Hilde en marieke hadden nu ook besloten om mee te gaan. Nou kan maar een ding zeggen over the Everglades, super super super mooi!!! The alligators liggen haast langs de weg, er zitten super veel vogels, schildpadden, en we hebben zelfs dolfijnen gezien. Het weer was super lekker, en de natuur is zo super mooi. We hebben met z’n 6en een boottrip gemaakt door de mangroves. Verder zijn we nog op een paar plekken gestopt waar je alligators kon zien, en gewoon langs het pad lagen, en je ze makkelijk op de foto kon zetten. Zelfde geld voor de vogels. Just amazing… Het lijkt gewoon dat je als het ware zo af en toe in een aflevering van National Geographic zit!! Kan maar 1 ding zeggen, The Everglades were AMAZING!!!

Tegen een uurtje of half 8 waren we weer in het hotel. Iedereen ging ff douchen, omkleden, en zijn we gezellig met z’n allen uit eten geweest. Ff Lekkere cocktails gedronken, en heerlijk gegeten. Marieke en ik hadden besloten om nog ff te gaan stappen, en de andere dingen terug naar het hotel. Marieke en ik zijn weer naar Mango’s geweest. Echt super lachen, die kerels kunnen dansen daar. Heb natuurlijk wel ff wat dans lessen genomen/gekregen haha… Weet niet welke latin dansen ik allemaal heb gedaan, en met welke kerels ik allemaal gedanst heb, maar het was echt super lachen!!!

Zaterdag ochtend lekker uitgeslapen. Helaas was het weer niet al te goed, en hebben Maris, Ilja en ik besloten om een bustoer door Miami te doen, en daarna met een boottrip langs huizen van beroemdheden. Hebben bijna heel Miami gezien. Toen we met de boot gingen begon het helaas te regenen, en het was ff koud. Maar die huizen…. Tering zeg!!! Allemaal ff een boot voor de deur, super luxe huizen, zwembad voor de deur etc. Wel mooi om te zien!!

Thuis gekomen snel douchen, en klaar gemaakt voor ons diner. Werden met de Limo opgehaald, en naar het restaurant gebracht. Wat lachen….. Heerlijk gegeten, beste zalm die ik ook gegeten heb. Ff een beetje gewinkeld, mooie nieuwe ring gekocht, en daarna weer terug met de limo naar het hotel. Nog ff wat gedronken, en iedereen was uitgeput dus lekker gaan slapen. Hilde en Marieke vlogen al in de ochtend, dus die waren sowieso wel toe aan hun slaap.

Wij hebben zondag nog heerlijk de hele dag op het strand gelegen in onze bikini, en nog ff een kleurtje opgedaan!!! Nog ff wat gedronken voordat de taxi ons kwam ophalen. We zaten aan Ocean Drive, echt de plek om zien en gezien te worden. Deze avond was het echt extreem met wat voor auto’s er langs kwamen, niet normaal!!! Tegen 7 uur de taxi gepakt naar het vliegveld. Ik was nog wel ff zenuwachtig om weer met het vliegtuig te gaan, maar heb het overleeft. We hadden een beetje vertraging de weg terug. En ook stonden we op een busje te wachten dat ons zou komen ophalen wat niet kwam, dus maar een taxi gepakt naar onze Smart Park. En er lag gewoon kats sneeuw. Blijkt dat de hele week het bijna gesneeuwd had, toen wij in Miami zaten, en flink ook.

En koud dat het was hahahah… Zijn we niet meer gewend na een week!!! Om 5 uur waren we uiteindelijk weer thuis!! Ff lekker gedoucht, en daarna me bed in. ’s Ochtends om 11 uur me bed weer uit. Ff foto’s uitwisselen met Hilde, Marieke, Mariska, en Ilja. Dus heb nu genoeg foto’s hahaha… Nou dames, in elk geval voor een super gezellige vakantie, eentje die ik zekers nooit meer ga vergeten!!!!

Tegen een uurtje of 3 me bed maar weer in gedoken, toch niet helemaal lekker te pas. Weer super verkouden, keel begon zeer te doen. Dus nog ff lekker een paar uurtjes geslapen. Ff the final episode of the bachelor gekeken, en nu lekker me bedje in en slapen.
Morgen begint het gewonen leven weer, moeten we weer werken. Kan niet wachten tot me volgende vakantie begint!!! Maar dat duurt nog ff…..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Staatsburg

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 29916

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: