Bezoek Cindy en Vanessa :D - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Bezoek Cindy en Vanessa :D - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Bezoek Cindy en Vanessa :D

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

01 Mei 2010 | Verenigde Staten, Staatsburg

Ja mensen ik leef nog, maar erg druk geweest de laatste tijd, en niet echt tijd gehad om me blog bij te houden. Op het werk was alles wel rustig, en donderdag de 15e begon me vakantie van 10 dagen!!

Die dag zouden ook Vanessa en Cindy komen. Ik was die dag nog ff lekker van het weer wezen genieten bij Julio op z’n boot. Toen ik thuis kwam ging ik ff het internet checken, om te kijken of hun vlucht op tijd was. Zag ik toch dat hun vlucht gecancelled was. Had verder ook geen telefoontje gehad, dus wist eigenlijk niet zo goed wat ik moest doen. 30 min laten ging opeens de telefoon. Vanessa, we zijn al op JFK, ben je al onderweg?? Haha, natuurlijk niet want hoefde normaal gesproken pas 3 uur later daar te zijn. Hadden ze toch geluk gehad en een rechtstreekse vlucht gekregen omdat hun vlucht niet door ging.
Als een gek de auto in gestapt en naar JFK gereden. Erg leuk, maar ook erg apart om hun hier bij me in Amerika te hebben haha… Thuis aangekomen moesten we eerst nog ff me kamer half verbouwen want Vanes durfde toch niet zo goed alleen in dit grote, enge huis te slapen haha… Dus maar ff een bed bij me in de kamer gezet. Nog ff wat gedronken, gekletst, en toen ook maar naar bed gegaan, de dames waren moe haha..

Helaas was het weer niet al te goed vrijdag en zaterdag, dus zijn lekker wezen shoppen. Maar natuurlijk eerst ’s ochtends uit eten in een echte Amerikaanse diner. Eten zal ik je zeggen, leek wel of ze uitgehongerd waren hahaha. Vrijdag in de gallaria wezen shoppen, en zaterdag in Kingston. Nou ze vonden het geweldig, en groot!!! Zondag hebben we de auto gepakt en zijn we naar het plaatsje Woodstock gereden, zo’n leuk hippy stadje haha. Daarna nog ff verder door de catskill Mountains gereden. ’s Avonds lekker op tijd naar bed, want The City stond op het programma voor de volgende twee dagen.

Maandag morgen de auto op het treinstation neer gezet, waar Julio ons opgepikt heeft, want hij moest toch nog naar de City, en scheelde ons weer een treinticket. Ja we blijven toch Nederlanders he ;)!! Helaas kregen we ’s ochtends wel slecht nieuws dat Vanessa’s opa niet al te goed te pas was en in het ziekenhuis lag. Toch besloten om naar de city te gaan, en te proberen er een leuke tijd van te maken. Julio heeft ons netjes afgezet bij ons Hostel, waar we met z’n 3e een 4 persoonskamer voor onszelf hadden.
Meteen maar de metro gepakt naar times square. Lekker rond gekeken, genieten van het uitzicht. Daarna naar The Empire state building, en helemaal omhoog geweest. Super mooi uitzicht over de hele stad. Daarna nog ff lekker gewandeld door Central Park.. Langzaam aan werd het wat donkerder en zijn we terug naar Times Square, en wezen eten bij The Olive Garden.
Daarna natuurlijk nog ff foto’s maken en genieten van alle gekte op Times Square. Op onze weg terug nog ff bij Grand Central Station uitgestapt om ff foto’s te maken, en daarna nog terug naar het hostel. Nog ff lekker tv gekeken, gedoucht, en toen lekker slapen.
Dinsdag morgen zijn we begonnen om naar Miss Liberty te gaan. Daar ook maar meteen ff ontbeten. Moesten nog wel ff een tijdje wachten voor de boot, maar was allemaal wel te doen, en we hadden er een lekker weertje bij. Na miss Liberty richting Brooklyn Bridge gegaan. Ik kreeg toen ook een sms’je van Miranda, die die dag ook aan zou komen dat haar vlucht was gecancelled 10 min voor vertrek. Dat was wel erg K*t want we hadden ons er allemaal op verheugd om weer met ons viertal samen te zijn.
Aangekomen bij de Brooklyn bridge zijn we naar de overkant gelopen, en daar ff lekker in het Brooklyn Bridge Park gezeten, en genoten van het uitzicht. Daarna we terug gegaan richting Grand Central Station, en onze koffers opgehaald, die hadden we in een storage room gezet. Daarna nog ff thee en koffie gehaald voor onderweg, en de trein terug gepakt richting huis.
In Hyde Park nog ff gegeten bij Pete’s famous, en toen echt naar huis. Lekker douchen, nog ff op de bank gelegen, toen lekker slapen.
Om 4 am kreeg Vanessa helaas een telefoontje dat haar opa was overleden. Nog maals gecondoleerd meis!!! Toen ook de verzekering maar weer gebeld, of ze misschien naar huis kon. Door de vulkaan die uitgebarsten was op IJsland kon dit niet, en moesten ze wachten tot hun eigen vlucht op zaterdag, want alles zat vol.
Toen besloten dat we er het beste van moesten maken tot aan zaterdag. Dus die woensdag eerst maar gerelaxt ’s ochtends en wat uitgeslapen. Daarna na de Walk Way bridge in Poughkeepsie geweest. Daarna nog ff op het terras gezeten bij Shadows en wat gegeten en gedronken. Daarna nog meer gewandeld in het Vanderbilt park . ’s Avonds lekker gekookt, en thuis een filmpje gekeken.
Donderdag zijn we naar Woodburry Common geweest. Een outlet store (dorpje) met allerlei merk kleding. Vanessa en Cindy hebben bijna alle winkels leeg gekocht haha… ’s Avonds weer lekker thuis gekookt. Vanes en Cindy zijn ff naar bed geweest om wat te slapen, en toen nog ff naar Mahoney’s geweest. Ze keken hun ogen uit, al die gestoorde Amerikanen haha… Julio en zijn vriend Matt waren er ook nog en daar nog ff gezellig wat borrels mee gedronken. Vanessa weet nu ook eindelijk dat ze geen wombat gezien had, maar een groundhog hahaha.
Vrijdagmorgen lekker uitgeslapen, en daarna nog ff naar de Gallaria geweest voor de laatste inkopen die vanes en Cindy wouden doen. Daarna uit eten bij coco’s en door naar de drive-in movie waar we How to train your dragon en She’s out of your league hebben gekeken.

Thuis gekomen een poging gedaan tot online inchecken, maar dit kon eigenlijk niet, want ik heb geen printer, dus besloten om dat de volgende ochtend te doen in de bibliotheek waar je ook kunt printen. Kwamen er wel achter dat een koffer met hun mee sturen 110 dollar kostte, dus helaas kon alleen mijn winterjas mee terug richting Nederland.

Zaterdag morgen eerst naar de bibliotheek geweest, en daarna weer naar de diner geweest om nog ff te ontbijten. Daarna zijn we weer richting JFK gegaan, waar ik Cindy en Vanessa heb afgezet. Thuis gekomen maar ff een g rote schoonmaak gehouden.
Zondagmorgen moest ik om half 9 beginnen te werken tot half 9 ’s avonds. Was op zich nog wel een relaxte Verder op het werk niet echt veel bijzonders.
Dinsdagochtend een vroege dienst gehad en daarna wezen shoppen voor Mariska’s verjaardag. Maris zou 25 worden, dus moest natuurlijk nog wel onze Nederlandse traditie voortzetten een iets maken voor onze halve Sarah. Dus heb haar maar een mooi spandoek gemaakt!!Micky kwam ook dinsdag avond en nog ff een ijsje wezen eten daar aangezien zij nog moest eten. ’s Avonds lekker geborreld toen Maris thuis kwam.
Ik moest helaas woensdag nog werken. ’s Avonds zouden we naar shadows om Mariska’s verjaardag te vieren, omdat ze dan om 12 uur 25 zou worden. Kwamen we bij Shadows was ging de bar al dicht, dus toen maar verhuist naar Mahoney’s. Het was Karaoke night, dus hebben met de hele groep nog maar ff verschijdene nummers gezongen hahaha. Op de terug weg nog ff naar de Mac geweest, en thuis moest er natuurlijk nog ff na gekletst worden, en om 5.30 was het eindelijk stil in huis haha.
Om 11 uur het bed maar eens uit gerold en de boven verdieping gaan versieren. Aangezien het erg hard waaide maris haar spandoek maar in de woonkamer opgehangen. Zingend met een taart Maris verrast en natuurlijk nog wat kado’s erbij.
Ik moest helaas nog naar het werk voor een vergadering van 3 tot 6. Daarna snel naar huis en nog met Micky en Maris uit eten geweest. Micky ging daarna terug naar huis in New have. Maris en ik hebben thuis nog ff lekker taart gegeten en tv gekeken.

Vandaag was het weer echt heerlijk en julio had Maris en mij uitgenodigd om een dagje op de boot te relaxen. Met de boot ff naar Kingston gevaren, lekker op het terras gezeten, lekker eten, biertje erbij!!! Nou we waren bang dat onze Koninginnedag niet leuk zou zijn, maar we hadden niet het gevoel dat we op vakantie waren!! Echt heerlijk. Thuis onze doggy bags uit de koelkast gehaald van de vorige avond, en lekker opgewarmd. Lekker voor de tv, filmpje, en natuurlijk nog weer een stuk van Mariska’s taart erbij.

Nu lekker slapen, en morgen weer werken. Helaas zijn we niet wezen skydiven, aangezien het geld al op was, en we er eigenlijk geen tijd voor hadden haha.. Maar de planning is nu over een aantal weken, moeten nog ff checken met de organisatie.
Verder aankomende week lekker 3 dagen vrij, donderdag, vrijdag en zaterdag!! Heerlijk!!!!