And another week passed... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu And another week passed... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

And another week passed...

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

05 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

En der is al weer een week voorbij. Deze week is toch zo snel gegaan!! Me eerste werkweek is me erg goed bevallen. Rustig beginnen maar al wel veel geleerd. Vooral om de Amerikaanse lunch klaar te maken haha..

Maandag op me werk iets meer gedaan. Geholpen met lunch maken, kleding en pyama’s klaar leggen voor ’s avonds en de volgende dag, activiteiten gedaan met de jongens, ’s avonds geholpen met douchen etc. Nog wat mappen door genomen etc. Als je ook ziet waar hier een lunch uit bestaat. Ze kregen zeg maar een broodje gezond, waar natuurlijk wel honey mosterd saus op moet, dan krijgen ze nog yoghert, een stuk fruit, candybar, rijstewafels. En dan vragen ze zich af hoe amerikanen toch zo dik worden. Niks geen gewonen boterham met kaas of jam, nee alles drie dubbel dik erop.

’s Avonds hebben maris, paola en ik het huis versierd, want diana was dinsdag jarig. Slingers opgehangen, stoel versierd etc.
Dinsdag ochtend met Marsha, Mariska, Paola en Diana wezen brunchen voor haar verjaardag. Was wel ff gezellig.

Tegen kwart voor 2 richting het werk. Hier weer Lunch gemaakt, ook heb ik toen voor het avond eten gezorgd. Pasta en een salade. ’s Avonds na het eten zijn we met de groep naar het circus geweest. Was wel grappig, klein circus en de circus dieren waren geiten, en een paard haha.. Maar wel erg leuk om te zien, ook hoe de jongens erop reageren.

Woensdag morgen kwam de inspectie langs. Officieel mogen er in de huizen op campus heen alcohol aanwezig zijn, er mag buiten niet gerookt worden, etc. Maar aan gezien wij op campus wonen, en ze ons toch niet alles willen verbieden, mogen wij wel alcohol etc in huis hebben, maar als de inspectie langs komt moet alles verstopt worden. Bleek dat Laura ’s ochtends vroeg al in ons huis was geweest, rondje had gemaakt en alle alcohol flessen etc verstopt had of heeft weg gegooid. Later belde ze nog, en wou ze nog dat wij ff alles nog een keer zouden checken. Inspectie kwam langs, niks gezegd of gezien van onze alcohol flessen. Wel krijg ik een nieuwe deur in me slaapkamer, want mijne is niet fire proof ofzo.. Dus nu gaan we wachten tot maintenance mij een nieuwe deur er in gaat zetten haha..

Donderdag was me vrije dag. Van de week een mailtje gehad van Laura, we moesten ons toch laten testen op tb. Moesten dit tussen 8 en 10 laten doen. Wij met ons goede gedrag op onze vrije dag naar de nurse voor de tb test. Komen we daar om 9 uur ’s ochtends, kon het toch niet. Moesten de volgende dag maar terug komen, maar dan mochten we de hele ochtend langs komen, als het maar voor half 12 was. Maris en ik met ons goede gedrag maar om 9 uur de auto gepakt en naar de Aldi gereden om boodschappen te gaan doen.
’s Middags gezellig ergens wezen lunchen in Rhinebeck. Daarna een poging gedaan tot een appelkruimeltaart bakken. Moet natuurlijk wel een gebakje eten op me pa’s verjaardag haha. Ik moet zeggen dat ie nog best lekker was.
’s Avonds gekookt voor Maris en mij. Nou ja gekookt, we hadden niet zo veel honger. Dus we hadden een beetje een bij elkaar geraapt zootje, champignon soep vooraf daarna spinazie met een gekookt ei, en een soort vissticks alleen dan van kaas.
’s Avonds begonnen met de appeltaart, want het was natuurlijk in Nederland al 12 uur geweest, dus we mochten nu een appeltaart op pa’s verjaardag eten. En natuurlijk een lekker biertje erop gedronken.
Vrijdag morgen voor de tb test weer naar de nurse geweest. Er word dan wat onder je huid gespoten, en je moet met 2 of 3 dagen langs komen om te je arm te laten zien, of je wel of geen reactie hebt. Nou tot nu toe zie ik niet eens waar ze me gespoten hebben, dus als ik daar maandag morgen naar toe ga, komt dat vast wel goed.
Vrijdag ff met het thuisfront geskypt, en de familie gesproken. Moest natuurlijk pap’s nog wel ff officieel feliciteren!! En bij deze ook nog een keer, Heinz gefeliciteerd met je verjaardag!! Ook met maris nog heerlijk gewandeld in het Vanderbiltpark. ’s Avonds maar weer eens gekookt, macaroni alla Ilse. Was nog wel te eten haha..
’s Avonds een filmpje gekeken, en met z’n 4e de laatst appeltaart opgegeten.

Zaterdag morgen moest ik om 8 uur al beginnen met werken, dus ik zat netjes om 7.15 in de auto. Kwam ik op het werk, moest ik beginnen met het ontbijt. Nou wat ik moest maken had ik nog nooit van gehoord, maar het was een soort Brintapap. Dan kregen ze nog een bakje met perzikken, 2 plakken brood met Jelly, glas jus, en dan hadden ze die brinta pap nog. Eten kunnen ze hier wel…
Daarna een filmpje gekeken, en hierna activiteit gedaan. Me collega ging het middag eten maken, hij had me namelijk verteld dat ie niet zo goed was in koken, dus ik vond dat een mooi excuus dat ie dat kon gaan oefenen. Na het eten buiten in de achter tuin gespeeld, beetje met een bal gevoetbald, gefrisbeed, heb geleerd hoe je moet gooien en vangen met een american football.
Om 4 uur was ik vrij, en naar huis gereden. Ondertussen nog ff gestopt, moest ff de mooie herfst kleuren op de foto zetten!!

’s Avonds samen met Marieke en Mariska gekookt en gegeten. Hierna lekker voor de tv gelegen, en tegen 10 uur me klaar gemaakt om uit te gaan. Samen met Paola, Jantina en Marieke naar Shadows geweest. Hierna naar Derby’s, daarna een poging gedaan naar een andere club, maar de wachtrij was 30 min, dus maar weer voor de verandering naar Mahoney’s geweest. Was wel erg gezellig, en lag netjes om 5 uur weer in me bed.

Zondag om half 12 me bed maar eens uitgerold. Ontbijtje gemaakt, gedoucht en klaar gemaakt om naar het werk te gaan. Vandaag de lunch gemaakt, kleren klaar gelegd, geleerd hoe je een kerel moet scheren, wezen basketballen in een park in de buurt, activiteit gedaan met the guys en ze onder de douche gezet. Hierna de boeken ingevuld over ze. Wat een papier werk hier, niet normaal. Maar het was wel een leuk dagje werken!!

Nu lekker naar me bedje, en morgen weer aan het werk. Ik moet morgen voor het avond eten zorgen, spaghetti with meatballs!!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 29875

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: