Nou de wekelijkse update!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Nou de wekelijkse update!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Nou de wekelijkse update!!

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

28 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Maandag morgen weer heerlijk vroeg op voor de oriëntatie. Had ’s ochtends al jeuk aan me linker onderbeen en ook was het rood en wat dikker. Dacht al wel ben vast ergens gebeten of gestoken. Maar ja, dacht gaat wel weer weg.

’s Ochtends info gehad over the Adult programm, welke formulieren je moet in vullen dagelijks en dergelijke.. Verder niet echt veel bijzonders ’s ochtends. We kregen de info over adult programm met z’n 3e, dus ik dacht ik kan haar wel ff vragen of ik misschien voor de zekerheid naar de nurse op school kon. Zij mij er naar toe gebracht, maar ze mogen dus geen volwassenen helpen, omdat ze zijn aangenomen voor de kids. Maar ze heeft er wel ff naar gekeken, en het leek haar verstandiger dat ik naar de eerste hulp ging.

Laura gebeld naar de lunch, en die stuurde me meteen door naar de eerste hulp. Daar aangekomen eerste 3 formulieren in moeten vullen, daarna werd ik geholpen. Insecten beet, waarschijnlijk een spin ofzo. Kreeg een recept mee voor antibiotica en ik moest een ander medicijn hebben (benedril), en het leukste was nog, ik moest 2 dagen met me poot omhoog zitten!!
Ik de medicijnen gehaald, meteen 56 dollar lichter.. terug op school, netjes met me pootje hoog gezeten. 5 uur was onze orientatie dag afgelopen. De planning was de was doen, boodschappen doen etc. Maar aangezien ik dat niet mocht, hebben me lieftallige huisgenoten, maris en louise, dit allemaal voor me gedaan!! Heeft toch z’n voordelen wat hebben hahaha… Ze hadden zelfs films voor me gehaald bij de bibliotheek zodat ik nog wat te doen had.

Dinsdag heerlijk eenzaam in huis gezeten, omdat iedereen observatie, of te wel, een mee loopdag had. En aangezien ik nog steeds niet naar de supermarkt mocht, was marieke zo lief om voor me te koken!!
De volgende dag een check-up bij de eerste hulp, en van hun mocht ik weer aan het werk. Mocht stoppen met de benedril pillen, gelukkig maar want heb echt 2 dagen heerlijk op die dingen kunnen slapen, zowel dag en nacht!! Echt een paardenmiddel dat.. Antibiotica moest ik wel afmaken!

Donderdag hadden we weer gewoon oriëntatie. Was op zich wel weer relaxt. Hebben die dag ook Ehbo en AED gehad zowel praktijk als een theorie test en ben nog geslaagd ook :D!!

Vrijdag nog een dagje oriëntatie. Toen hebben we ’s ochtends First aid gehad. Dit was wel een beetje maf, gewoon stom een video kijken en niks oefenen. Daarna een spel doen, en dan een toets maken en dat was het. Maar ja, gelukkig heb ik die dingen in Nederland gehad…

Na het werk nog ff mee geweest op de jetski. Zonnetje scheen heerlijk, maar de wind was wel koud. Half onderkoeld toen ik waar kwam. Maar was wel weer super cool, dikke golven, sprongen maken etc. Jammer dat het herfst wordt…

Toen ik terug was, was ook Ilja gearriveerd, die zou het weekendje ons komen bezoeken!! Ff gezellig bij gekletst, en ons klaar gemaakt om uit eten te gaan en daarna door om uit te gaan!! Gegeten bij coco’s en daarna na Darby’s geweest, want er was een going away party voor Peter. (Ilex fellow die naar huis gaat). Tegen een uurtje of half 12 de auto gepakt en naar mahoney’s gezien! Moesten Ilja natuurlijk wel onze stamkroeg laten zien hahaha.. Ook ben ik nog ff bij een andere dance club geweest!! Tegen 4 uur waren we weer netjes in huis. Nog ff een tijdje met Paola zitten kletsen, en lag uit eindelijk om 6 uur in bed!! En het leukste was nog, we hadden, ja ja, jullie raden het al… Een fire drill om kwart over 7!! Helemaal geweldig toch weer….

Daarna me bed weer in gesprongen en heerlijk uit geslapen. Mariska kwam me bed uit schoppen, want we gingen brunchen.. Echt op z’n Amerikaans, pancakes..
We besloten om onze nagels te laten doen. Ik met nu weer netjes geveilde nagels, en french manicure.. ja ja, ooit word het nog wel wat met me… Hierna een wandeling in het park gemaakt, en boodschappen gedaan en gekookt. Na het eten zijn we naar de bios geweest, Fame.
Thuis aangekomen nog ff voor de tv gezeten, en lekker geslapen!!

Maris was vanmorgen al naar het werk, dus ik heb gezellig met Ilja zitten ontbijten!! Nadat ze weg is gegaan, ben ik maar eens gaan schoonmaken. Want ik had de taak om de woonkamer te doen..
Me hierna klaar gemaakt voor het werk en er naar toe gegaan. Niet echt heel veel uit gevoerd vandaag! Vooral gekeken hoe ze werkten, info over de jongens door gelezen, geholpen met lunch maken voor de volgende dag, gegeten, tv gekeken en dat was het wel zo’n beetje.

Ben erg benieuwd hoe het morgen gaat, en of ik al wat meer dingen mag gaan doen..

  • 01 Oktober 2009 - 11:50

    Miranda :

    Hehe eindelijk kan ik je ook via deze weg volgen hihi... Wist niet dat ik mezelf hiervoor moest aanmelden:( oriëntatie,oriëntatie wanneer ga je nu eens echt aan het werk... Liefs en dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 29921

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: