Ja jam we krijgen regelmaat - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Ja jam we krijgen regelmaat - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Ja jam we krijgen regelmaat

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

19 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou deze week eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Je komt nu een beetje in je wekelijkse en normale ritme!!

De hele week werken, donderdag en vrijdag vrij!!

Nou afgelopen maandag moest ik op het werk weer koken, en het was weer pasta met saus, dus niet echt iets moeilijks ofzo. Met een aantal kerels een poging gedaan om letter bingo te spelen. 3 van de 5 kon het ook nog. Zegt een collega van me later tegen me die er al bijna een jaar werkt, wist niet dat R. (een van de kerels) dat kon. Nou beetje jammer weer….

Dinsdag morge met Maris de was wezen doen. Zoals gewoonlijk was de planning weer heerlijk, en was ik net op tijd op het werk. Geen tijd gehad om te lunchen of wat dan ook… Moest op het werk toch lunch maken, voor die kerels voor de volgende dag, dus heb maar een broodje extra gemaakt voor mezelf. Ik ben op dinsdag de eerste die begint, en de volgende collega komt een uur later. We hebben dan een lijstje die je als second shift moet afwerken. Alles wat je kon doen had ik gedaan binnen een uur, stelt namelijk allemaal niet zo veel voor. Komt die collega binnen zegt, wat moeten we nog doen?!! Ik zo: Heb alles al gedaan!! Nou volgens hem moest ik echt niet zo hard werken, nou ik heb nog steeds het gevoel dat ik niks doe, maar ja!!

Woensdag morge heb ik me grote schoonmaak maar eens gehouden!! Was begonnen met me kamer, alles eruit, gestofzuigd, gedweild, en moest deze week ook de woonkamer, de gang boven schoonmaken, dus dat heb ik er maar eens achter aan gedaan!! Op het werk ging het allemaal z’n gangetje. ’s Avonds wezen shoppen met die kerels voor nieuwe kleren. Nou ja, shoppen. De begeleiders zoeken gewoon kleren voor ze uit, gooien het in de kar, en that’s it. Er word niet gevraagd of ze het mooi vinden, of laat hun kiezen tussen twee kleuren wat ze willen. Beetje jammer weer…

Donderdag me vrije dag! Eerst uitgeslapen. Daarna zijn we gaan wandelen in een park in New Paltz. Echt super mooi meer, met witte rotsen erom heen, en stukje verder gelopen, dan ben je meer op een berg, en kijk je over de hele omgeving, groot bos met een en al kleuren!! En toen begon het ook nog eens lichtjes te sneeuwen!! Was echt heel apart!! Later nog wat wezen eten, en toen maar weer eens naar huis!!
’s Avonds naar de bios geweest, couples retreat gekeken, en toen door naar Mahoney’s!! Was super rustig daar, dus tegen half 3 lag ik weer netjes in me bedje!!!

Vrijdag morgen heerlijk uit geslapen, en daarna naar Kingston wezen shoppen!! Heb ff matten voor in me auto gekocht, safety kit, en verder boodschappen gedaan bij de Aldi.
’s Avonds met Marieke uit eten geweest, want we hadden beide geen zin om te koken. Pizza punt gegeten, en later zijn we naar Applebees geweest voor ons dessert haha.. ja in Amerika kan dat allemaal!!! ’s Avonds ff op de bank een filmpje gekeken in ons heerlijke koude huis!! Onze verwarming is namelijk nog steeds niet aan, wij kunnen dat namelijk zelf niet doen, we hebben hier geen thermostaat, en mensen op de campus moeten die aan zetten ofzo!!! Dus lekker met een dekentje op de bank haha..

Zaterdagmorgen om 8 uur weer begonnen met werken!! Rustig dagje, niet zo veel gedaan! Ja ja, het is weekend, en dan doet men helemaal niks… Buiten wezen basketballen, frisbeeën en dat was het wel! ’s Middags lunch gemaakt voor iedereen taco’s! Eigenlijk zou ik om 4 uur vrij zijn, maar me collega was alleen dus ik moest blijven. Word ook niet gezegd of overlegd, tis dat ik er zelf over begon om kwart over 4!! Echt communicatie soms…

Toen ik thuis kwam was alleen Louise thuis! Heb maar ff gekookt voor ons, en heerlijk voor de tv in de woonkamer gegeten, en niet meer van die bank gekomen totdat ik naar bed ging haha!! (nee grapje das niet waar) Wel weer met 2 dekens op de bank, want het was weer zo lekker warm!!
We hadden onze huis muis weer op bezoek, dus ik dacht weetje wat, we hebben nog van die muize vallen. De Amerikaanse muizevallen zijn bakjes met lijm erin zodat ze blijven plakken. En ja hoor, de muis bleef plakken. Het enige zielige hieraan is, dat ze pas doodgaan als ze verhongerd of uitgeput zijn! Wij vonden dit erg zielig, dus hebben de muis+bakje in een plastic zak gedaan, en toen Heb ik hem van onze tweede verdieping naar beneden gegooid hopen dat ie dood zou gaan! NIET DUS!!!
Toen heeft Louise de muis met onze mop geslagen, wel 10x onder luid gegil, omdat ze het zo erg vond, en toen was die wel een keer dood. Toen heb ik het plastic zakje met inhoud maar netjes in de vuilcontainer gegooid hahaha….

Zondagmorgen moest ik om 11 uur al beginnen met werken, en moest tot ’s avonds 10!! Ging ’s ochtends namelijk mee naar Special Olympics, Bowling!! Twee kerels in me huis gingen daar aan mee doen!! En 1 van de 2 is nog eerste geworden ook nog, en had ook nog eens de hoogste score van allemaal!! Toen we terug kwamen om half 5 daarvan heb ik niet meer zo veel gedaan!! Lunch gemaakt voor de volgende dag, boeken ingevuld, en toen van 8 tot 10 voor de tv gezeten, film kijken!!

Vanmorgen wezen hardlopen, en ben nu aan het wachten tot ze mijn raam komen maken!! Het is hier namelijk nog steeds super koud in me kamer, en word soms ’s ochtends rillend van de kou wakker!! Maar we zullen zien wat ze er aan gaan doen…..

  • 20 Oktober 2009 - 02:57

    ILEX House:

    R.I.P. Micky de huismuis

  • 26 Oktober 2009 - 18:29

    Anne:

    ils wat moet je toch koukleumen daar in Amerika.. ben ik toch blij met mijn verwarming!!
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 29870

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: