Eerste week orientatie... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Eerste week orientatie... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Eerste week orientatie...

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou na de heerlijke fire drill van zaterdagnacht, zondag heerlijk gerelaxt. ’s Middags gezellig wezen lunchen in Rhinebeck. De was eind van de middag maar eens gedaan, en heerlijk Pizza’s wezen halen bij Coco’s! Tegen 12 uur dachten laten we eens naar bed gaan. Viel op dat moment de electriciteit uit. We hebben nog wel noodverlichting, dus het was niet meteen pikkedonker!! Shamoy is bang in het donker, en kan dan niet slapen, dus nog maar een tijdje beneden gezeten hopen dat het licht weer aan zou gaan. Half uur later kwamen er mannen van de maintenance kijken, en vertelden ons dat het nog wel tot de volgende ochtend 5 uur kon duren.. Hun hadden nog wel een zaklamp over, dus Shamoy kon naar bed hahaha…
Lag ik heerlijk te slapen, ging tegen half 3 de elektriciteit er weer op, en ik had blijkbaar me grote lamp in me kamer nog aan staan, dus ik was weer eens wakker.. Weer geen rustig nachtje..

Nou en toen begon maandag oriëntatie!! Maandag morgen om 12 uur moesten we op kantoor komen om de laatste dingen te regelen. Nou jah, de anderen, ik en maris hadden alles vorig week al geregeld, dus wij konden heerlijk buiten van de zon genieten. En daarna hadden we eerst een lunch, in de kantine van de school, samen met alle andere nieuw mensen, en natuurlijk de kids en begeleiders die daar naar school gaan, dus het was een heerlijk rustig lunch hahaha.. NOT!!

Daarna begonnen we echt met oriëntatie. Kregen eerst algemene info, en daarna meteen sexual herassment. Als iemand tegen je honey, sweety of zo’n woord tegen je zegt, kun je hem al aanklagen. Dat gaat makkelijk worden dan, want die Amerikanen gebruiken allemaal die woorden. En wat hadden we ’s avonds weer, een FIRE DRILL!!! He wat vinden we die fire drills toch leuk!!

Dinsdag moesten we al vroeg beginnen met oriëntatie, 8.30!! Zijn we natuurlijk niet gewend zo vroeg op staan, dus dat was nog wel ff moeilijk. Die dag info gehad over teamwork, en HIPAA (allerlei wetten en regels), en abuse. Half 5 hadden we de dag er weer op zitten. Die dag was op zich niet zo heel interessant, vooral die HIPAA!! NOT!! En natuurlijk ook vandaag een FIREDRILL in de school!!
Maar me dag werd toch nog wat actiever, want kreeg een sms of ik mee wou op de Jetski. Haha, tuurlijk wil ik dat. Ik me auto in het Vanderbilt park geparkeerd, en daar werd ik opgepikt. Water was super rustig, en prachtig uitzicht vanaf de Huson River op het landschap!! Weer afgezet bij het park, wil ik het park uitrijden, zitten de poorten van het park op slot!! En later zag ik ook nog eens dat ik een ticket had!! Jaja, me eerste Amerikaanse boete binnen. Wist gelukkig nog een andere uitgang omdat ik daar langs kom met hardlopen, dus wist toch nog uit het park te komen!!

Woensdag morgen begonnen we weer om half 9 met oriëntatie. ;s ochtends info gehad over de Adult services van Anderson. Daarna info gehad over disabilities. Na de lunch nog een snelle info over rechten van de mens, en daarna op naar de locatie waar je gaat werken. Eerst info door gelezen over 2 van de 5 bewoners. Hierna kwamen de bewoners terug van Day hab. Een collega, timothy (jamaicaan) heeft me van alles uitgelegd over de groep en de bewoners. Was wel een aardige kerel. Toen was het al weer 5 uur, en mocht ik naar huis!!
Donderdag ochtend hebben we een toer gehad langs verschillende Anderson locaties. School, huizen op de campus, Volwassenen woningen buiten de campus, Day hab etc. Was wel erg leuk om alles te zien. Ben echt jaloers op de kids en volwassenen in wat voor huis zij wonen, en in wat voor huis wij wonen. Het huis van de volwassenen, de slaapkamers, het leek net of je in MTV Cribs liep!! ’s Middags info gehad over het begin van de SCIP-R (Situations for crisis intervention and Prevention Revise) jaja, heb het onthouden. Wat was dat saai hahaha…

’s Avonds na onze saaie dag van zitten, maar weer eens gaan hardlopen. Toen ik thuis kwam, kwam ik net een aantal mensen van Anderson tegen die me lieten weten dat we met 5 minuten, ja mensen jullie raden het al, een FIREDRILL hadden. Dus iedereen van ons huis maar ff ingelicht.
’s Avonds moesten we aan de studie, want de volgende dag hadden we een toets over alles wat we tot nu toe geleerd hadden!!

Vrijdag morgen gingen we weer verder met SCIP-R! Eerst kort nog wat theorie, en daarna gingen we in twee verschillende groepen verschillende handelingen leren. Handelingen die je kunt gebruiken om jezelf te beschermen ten opzichte van een client, of om hem/haar in bedwang te houden. Mijn oefen maatje was Maris. Oefenen ging goed, en beetje stom auwehoeren tussen door haha.. Na de hele dag geoefend te hebben van 11 tot 4, moesten we onze toets maken. Je moest een maatje zoeken waar je nog niet mee had samen gewerkt, en ik ging me toets samen maken met Terrel. Toest gemaakt, en we hadden 106 punten. Alles goed, plus de bonus punten hahaha… Dus dik geslaagd :)!! Onze instructeur van die dag kwam onze toets controleren, zei die dat ie wel een beetje gek van ons werd, met ons geauwehoer, maar wel op een positieve manier, hij moest er wel om lachen hahaha… We waren niet voor niks aan het eind van het oefenen de pineut als proefpersonen.

’s Avonds wezen stappen bij Mahoney’s! Uurtje of half 5 er weer, ’s nachts eieren gebakken, en wel lachen allemaal netjes om 5 uur in bed. Wat dan wel een beetje jammer was, dat mijn autistische buurman om half 10 ’s ochtends onder me raam stond te schreeuwen voor een kwartier en ik klaar wakker was.

’s Middags weer mee geweest op de jetski. Wat kicken. Water was niet zo rustig, en er voeren veel boten. Deze keer niet rustig gevaren, maar echt ook sprongen gemaakt etc. Wat kicken, wel jammer dat het binnenkort herfst word en dan geen jetski weer meer is.
Toen ik thuis kwam was Micky ook gearriveerd, die kwam ons opzoeken. Paola heeft gekookt voor de halve familie. En gezellig samen gegeten. ’s Avonds nog een filmpje gekeken, daarna wezen rollerskaten en daarna weer uitgeweest naar Mahoney’s. Iedereen was super moe van de avond ervoor, dus tegen een uurtje of 12 was de meerderheid al weer vertrokken. Maris, micky en ik zijn gebleven tot een uurtje of 1. De band was echt slecht die speelde.

Dus lekker naar bed en slapen. Viel dat ff vies tegen, ik werd gewoon wakker van de spierpijn, wat me al wel verteld was, wat ik waarschijnlijk zou krijgen van het Jetski tripje! Wist niet dat het zo erg zou zijn, tering zeg… Wist niet dat ik zo veel spieren in me benen had zitten, en ook tussen me schouderbladen/rug! Dus vandaag gewoon helemaal lekker niks gedaan!! ’s Ochtends ontbeten met Maris en Micky. Toen micky weg was heerlijk voor de tv gelegen filmpje kijken. ’s Middags paar uur in de zon gelegen, en toen maar eens gaan douche. Aangezien we geen zin hadden in koken, zijn we lekker uit eten geweest. Dessert mee naar huis genomen, en daarna lekker voor de tv Dawson’s Creek kijken hahahahaha… .Toch leuk zo’n serie weer terug zien!

Morgen vroeg weer om half 9 met oriëntatie beginnen, dus ik ga maar weer eens slapen, en hopen dat me spierpijn morgen een stuk minder is!!

  • 27 September 2009 - 15:10

    Karin:

    De vakantie voor jullie dan toch echt voorbij. Orientatie is K#T he, maar beter dat je zo'n positieve indruk hebt van je huisje! Ik ben deze week ook weer begonnen, fijn met m'n Nldse gemotiveerde collega's. Verder m'n draaitje ook wel weer gevonden, helaas geen huisje, maar dat komt hopelijk snel, leuk al je verhalen te lezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 29946

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: