Sky diving, Micky's birthday, Waterski and tubing. - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Sky diving, Micky's birthday, Waterski and tubing. - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Sky diving, Micky's birthday, Waterski and tubing.

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Mei 2010 | Verenigde Staten, Staatsburg

Nou ff weer een update. Laatste 1,5 week weer veel dingen gedaan.

Mensen die kwamen voor observatie in mijn huis om te gaan werken begeleid. Beetje rond geleid door het huis, geprobeerd zo veel mogelijk info te vertellen, en natuurlijk laten zien etc…. Denk dat het op zich nog wel redelijke collega’s kunnen zijn. En tsja, zo niet, heb nog maar 2 maand te gaan, dus dat moet wel goed komen!!!

Woensdag lekker dag vrij gehad. Helaas regende het de hele dag, dus niet zo heel veel uitgespookt. Wezen lunchen, was wezen doen, wat boodschapjes gedaan en dat was het doen ook wel weer. ’s Avonds nog ff een filmpje gekeken en een paar biertjes gedronken, spandoek gemaakt voor Micky want die werd 25, en toen lekker het bed in. Want donderdag moest er geskydived worden!!!

Eerst lekker uitgeslapen, papieren uitgeprint die ingevuld moesten worden voor het sky diven. Je moest wel 7 pagina’s ondertekenen dat je kunt overlijden met de sprong, op je benen kunt breken etc etc en dat je de organisatie The ranch, niet mag aanklagen, het je eigen risico is etc.
Nou om 12 uur hadden we met Julio afgesproken bij Mahoney’s zodat we er samen naar toe konden rijden. Het was ongeveer 40 min rijden naar Gardiner, Een keer daar aangekomen moesten we de papieren inleveren, betalen, en onze jumpsuit aan trekken. Ik zou springen met Marius Ivascu. Bleek later dat hij in het Amerikaanse team voor Parachute springen zit. Verder kreeg je nog een tuigje aan, en Marius vertelde nog ff een keer als je uit het vliegtuig springt waar je armen te houden, en met de vrije val wat te doen, etc etc.
Nou toen op naar het vliegtuigje. Was echt een heel mooi klein ding. Er was 1 balk waar je op kon zitten, in als in een treintje achter elkaar moest zitten. Lekker nice and cozy. Ik zat met de rug bij onze piloot, en kon net uit het raampje kijken. Marius vertelde wat ik allemaal kon zien uit het raampje. Had wel zoiets van moet nu een keer zenuwachtig worden, maar dat gebeurde maar niet hahaa,,, Eindelijk op 13.000 feet gekomen, en moesten we eruit. Julio wou eerst. Tis was met kerels, grote bek, maar ondertussen hahaha…. Daarna was maris aan de beurt, en ik was de laatste. Was wel ff spannend om te zien om mensen eruit te zien springen, maar als je dan zelf aan de beurt bent lijkt het helemaal niet eng of iets. Toen je een keer het vliegtuig uit sprong leek het net of je aan het vliegen was, en niet eens dat je echt naar beneden valt. Mocht ook nog sturen tijdens de val met me armen, zodat we rondjes draaiden. Na 1,5 minuut ging de parachute uit, en toen werd het opeens helemaal stil. Marius hiel me ff om wat comfortabeler te zitten, en toen genieten van het uitzicht. Je kon echt alles zien!! Hudson in de verte, gebergtes, vliegveld etc. Mocht nog ff de parachute zelf besturen, en bochtjes maken etc. Was echt geweldig!!!
Op de grond aan gekomen hadden we gelukkig een zachte landing, en ook Maris en Julio waren al veilig geland. Echt super geweldig zo’n sprong. Weer terug bij het gebouw onze jumpsuits en tuigjes weer af, en kregen we nog een oorkonde dat we gesprongen hadden. Moesten nog ff wachten op mariska’s film en video, die nog ff gekeken daar en weer op naar huis. Onderweg nog ff wat gegeten. Nou kan maar 1 ding zeggen het was helemaal geweldig, en wil het zeker nog een keer doen!!!!
Thuis nog maar ff een paar uurtjes geslapen, en toen de tas gepakt, en op naar New Haven voor Micky ’s verjaardag, Onderweg nog ff een verjaardagstaart gekocht, wat gegeten. Tegen 11 uur waren we eindelijk bij Micky. Om kwart voor 12 haar naar boven gestuurd, alles versiert, en haar spandoek op gehangen. Nou om 12 uur mocht ze naar beneden komen, en stond ik met een taart onderaan de trap haha.. Ja we leren het hier wel om het op z’n amerikaans te vieren hahaha…. Nou Maris heeft later nog ff Micky de taart in het gezicht gedrukt hahaha… Na een schoon gezicht lekker taart eten, en wijntjes drinken tot een uurtje of half 4. Micky was mooi teut, alleen die moest de volgende ochtend nog werken. Waar ze zich bijna verslapen voor had, tis dat iemand haar belde om 7.45, en ze moest beginnen om 8 uur. Maris en ik lekker uit geslapen tot half 12, toen was micky ook weer terug van het werk. Lekker uitgebreid gebreid gebrunched, nog ff een filmpje gekeken, en daarna douchen en naar het Strand. Lekker uitgewaaid, schelpen gezocht, en van het uitzicht genoten. Nog ff wezen eten bij de Olive Garden, en toen naar huis, en klaar maken voor ons avondje stappen in New Haven. Micky’s vrienden hadden haar een bar aangeraden waar zij dan ook zouden komen. Nou iedereen keek ons aan toen we binnen kwamen, tsja vind het ook niet zo raar, waren de enigste 3 white people daar. Maar het was wel gezellig, en hebben ons de ogen uit gekeken. Dirty dancing is er niks bij als je kijkt hoe sommige mensen dansen hahaha… .
Om 2 uur gaan de bars al dicht in Conneticut, dus toen moesten we weer naar huis. Thuis hebben maris en ik nog ff een wijntje gedronken, en Micky is met haar dronken kop maar meteen in bed gedoken.
Zaterdag morgen om een uurtje of half 11 weer bij micky vertrokken, en op naar huis. Er moest natuurlijk nog wel gewerkt worden. Op het werk eigenlijk niet zo veel bijzonders deze week. Dinsdag avond nog ff een filmpje gekeken, biertje er bij. Woensdag avond wilden we ook een filmpje kijken, maar maris zat te twijfelen of ze niet naar Mahoney’s wou, haar collega’s hadden haar uitgenodigd, dus om 12 uur toch daar nog maar ff heen gereden. Om 4 uur waren we weer thuis, en lekker gaan slapen.
Donderdag was het weer heerlijk 30 graden. Julio had maris en mij uitgenodigd om mee te gaan op z’n boot, en watersports te gaan doen. Hij heeft namelijk waterskies en tubing band. Nou hij ging als eerste waterskien, en hij kan het… Toen was ik aan de beurt, nou moet zeggen dak best trots was op mezelf, kon zo waar staan op die dingen hahaa… Na een tijdje de waterskies omgeruild voor de tubing. Was ook wel lachen. Later wou Julio ook op de tube, en hij zegt don’t be easy with me, be crazy. Maris bestuurde de boot, en deed wat ie gezegd had. Na de 2 bocht viel die uit de tube, met z’n schouder op het water, uit de kom. Nou heeft ie hem zelf weer in de kom gezet, ff rust, en toen vond die dat het wel weer ging. Dikke gek ging zelfs nog weer waterskien later. Maar ja, ’s avonds had ie er toch wel veel last van sms’te die.
Diana, Maris en ik zijn ’s avonds voor Diana’s afscheid dinertje naar The Culinary Intitute of America geweest. Was wel erg lekker eten, alleen we hadden een beetje een slechte ober. Die ober kwamen we toevallig nog tegen bij Mahoney’s vrijdag avond, en bood z’n excuses aan haha… Na de CIA nog ff thuis Ijstaart gegeten, en toen zijn Maris en ik nog ff naar de Drive in Movies geweest, en hebben daar shutter Island gekeken. Om 1 uur was de film afgelopen, lekker naar huis en me bedje in.

Vrijdag morgen lekker uitgeslapen. Julio belde nog of ik mee wou op de boot vandaag, aangezien het weer 30 graden was. Leek me lekker met dit weer. Op de boot na 30 seconden gevaren te hebben, viel de motor uit. Hij was net die ochtend bij en kerel geweest die z’n boot had nagekeken, dus dat was een beetje raar. Wat bleek nou stond de bak waar zijn motor inzit vol water. Je hebt een soort van pluggen die je moet dicht draaien, die die maker had gezegd dat die ze dicht had gedraaid, en dus niet had gedaan. Daar dreven we dan midden op de Hudson. Wou die de pluggen dicht draaien, bleek er 1 niet meer in te zitten. Nou moest ie een noodplug maken van plastic haha. Nou ik heb me bus met pinda’s maar leeg gegooid en ben water gaan scheppen. Een andere boot die er langs kwam hebben we gevraagd om ons naar de dichts bijzijnde haven te slepen. Daar de boot aangelegd, iemand heeft de boot het water uitgetrokken met een trailer, zodat het wat er uit kon lopen. Maris gebeld of die me kon ophalen, want die had mij auto mee. Nou toen Julio maar terug gereden naar poughkeepsie zodat ie z’n boot op kon halen met z’n trailer.
Maris en ik zijn daarna maar boodschappen gaan doen voor onze barbecue die we gepland hadden met onze huisgenoten. Of met een gedeelte ervan, met Diana, Danielle, Maren, Maris en ik. Na het boodschappen doen nog ff een uurtje geslapen in het zonnetje, en toen alles klaar gemaakt. Was wel erg gezellig. Wijntjes, biertjes erbij, lekker eten, lekker weer, wat wil je nog meer? Het lijkt wel of ik op vakantie ben hahaha…..

’s Avonds met het zelfde stel eerst naar Shadows, en daarna naar Mahoney’s. Was wel gekkenhuis, wat een maffe mensen liepen er rond deze avond haha.. Maar het was wel erg gezellig. Thuis gekomen nog ff wat gegeten, en toen lekker me bed in.

Vandaag (zaterdag) nog lekker een dagje vrij. Dan 3 dagen werken, en weer 3 dagen vrij. Wat een leven…..