Snowboarden, birthday and some more stuff - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu Snowboarden, birthday and some more stuff - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

Snowboarden, birthday and some more stuff

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

04 Februari 2010 | Verenigde Staten, Staatsburg

Hoi Mensen,

Daar zijn we weer!! Nou laten we maar weer eens verder gaan waar we gebleven waren. Vorige week woensdag was een rustig dagje op het werk. Kids kwamen weer van Day-hab, activiteiten gedaan, snack gegeten, en toen is Julian begonnen met showers. Zouden naar de Bios gaan ’s avonds maar we were running out of time, dus op het laatste moment maar besloten niet te gaan. ’s Avonds heb ik nog wel ff met Paul en Benjamin Blue berry Muffins gebakken.

Donderdag morgen op tijd me bedje uit, want zou gaan snowboarden met Julio. Werd ’s ochtends wakker dik pak sneeuw, dus eerst maar eens ff gecheckt of we nog gingen, en we gingen. Was een klein uurtje rijden, en waren we op de piste, Thunder Ridge in Pawling. Julio had een snowboard, een skipak, helm etc. voor me. Moest alleen schoenen huren. Hadden geluk en kregen korting op alles! En toen besloot hij ook nog eens dat het een birthday present was, dus dat was helemaal geweldig!! Nou ik voor het eerst op een snowboard, eerst 1x beneneden geoefend, en daarna met de lift omhoog. En overleefde het ook nog om zonder vallen met me snowboard uit de lift te komen. En toen was het maar gewoon naar beneden. Viel natuurlijk wel, maar het viel me super mee hoe vaak, en Julio ook hahaha… Paar keer naar boven en naar beneden geweest, ff een pauze gehad om wat te drinken, en de piste weer op. Ik was aan het eind wel trots op mezelf want kon gewoon zonder te vallen naar beneden komen. Op de weg naar huis begon toch de spierpijn in me armen en rug te komen hahaha…

Thuis gekomen lekker gedouched, en ff paar uurtjes geslapen. Ilja kwam op bezoek, en ik had beloofd om pannenkoeken te bakken. Dus rond 7 uur stond ik in de keuken beslag te maken. Bijna 1,5 uur denk ik in de keuken staan bakken, want we waren met z’n vijfen, en toen arne ook nog op bezoek kwam, en hem uitgenodigd hadden voor het eten moesten er wat meer gebakken worden hahaha… Dus gezellig met Ilja, Mariska, Marieke, Arna, Louise en ik gegeten. ’s Avond hebben Maris, Ilja en ik een Nederlandse borrel avond gehouden, Wijntjes drinken met blokjes Nederlandse kaas hahaha..En ik kreeg heerlijke m&m’s voor me verjaardag van Ilja. Thanks nog daarvoor meis!!!

Vrijdagmorgen lekker uitgeslapen. Luxe ontbeten met cinnamen rolls, lekker kaas, vruchtenhagel en hagelslag. Jaja, en bijna echt Nederlands ontbijt.
Daarna iedereen wezen douchen, en gingen we in lunchen. Ilja, Maris, tommy en ik. Moesten natuurlijk wel naar onze echte Amerikaanse diner hahaha.. Na het lunchen heb ik van Tommy ook alvast me verjaardags kado’tje gehad. Echte amerikaans Nikes hahahaha… Helaas pasten ze niet, dus moest hij ze ff ruilen, maar nu passen ze prima :D!!
’s Avonds zouden we afscheidsetentje hebben voor Louise, want zaterdags zou ze naar 5 maand weer naar huis gaan. Haar stage hier zat erop, helaas… Ilja en Maris hadden nog ff snel foto’s uitgeprint en ik heb toen ff een collage in elkaar geflanst met allemaal foto’s van haar en ons erin!! Daarna door naar de bios, en hebben we ‘when in rome’ gekeken. Erg leuke film!!
’s Avonds bij het etentje in shadows het cadaeau’tje gegeven en ze kon het nauwelijks droog houden. Na het eten naar huis, en klaar maken voor een avondje stappen met Louise in Mahoney’s. Nog ff met de hele groep een tequila shot gedaan. Shamoy in haar hele leven 1 glaasje champagne gehad, waar 2% alcohol in zat, nu aan de shot tequila. Ze wist niet hoe hard ze moest schreeuwen toen het door haar keel heen ging hahahaha….
Stappen was gezellig, en waren tegen een uurtje of 4 weer thuis!!!

Zaterdag natuurlijk uitgeslapen, en daarna douchen, eten en naar het werk. Ook Ilja ging weer naar huis. Op het werk was het op zich rustig. Zouden alleen ff gaan winkelen, maar zijn halverwege terug gekeerd, aangezien Rodney lichtelijk behaviors begon te krijgen. Terug gekeerd, met z’n dynovox gekeken hoe hij zich voelde, en vertelde dat ie hoofdpijn had. Nurse gebeld zodat ze een akkoord zou geven voor medicatie, en het mocht. En de rest van de shift ging goed.

Zondag een rustig dagje op het werk. Erg koud buiten dus nergens naar toe geweest. Lekker indoor activities, exersice on the treadmill etc. Allleen 1 van de kerels was lichtelijk moeilijk met showers, maar verder een relaxed dagje. Thuis gekomen met Mariska maar is ff een appelkruimeltaart voor me verjaardag gebakken.

Maandag morgen kwam Maris thuis met een pakketje voor me, van Ans :D!!! Dacht ga het nog niet open maken, vanavond pas als ik jarig ben!!
Op het werk gekookt. Rijst met beef and gravy. Best lekker geworden moet ik zelf zeggen. Leer het Amerikaanse koken nog wel een keer hahaha… ’s Avonds naar de bibliotheek geweest, bij thuis komst meds gegeven, en daarna lekker gerelaxt. Dale zat al een paar keer te zeggen, hoor jij dat geluid niet aan de deur, lijkt wel een kat ofzo, ga eens kijken. Ik zo, ga lekker zelf. Uit eindelijk moest ik toch opstaan, moest wat doen, en zegt ie het nog een keer. Ik uiteindelijk toch maar naar buiten gekeken door de deur, had ie een cadeautje op de balustrade neer gelegd. Thee pakket, en chocola.

Thuis gekomen tv gekeken in m’n eentje. Maris was druk met voorbereidingen voor me verjaardag hahaha.. Aantal mensen lagen al in bed.
Om half 12 met maris begonnen aan de appelkruimeltaart, en Marieke, Tommy en Paola kwamen er ook nog ff gezellig bij zitten. Om 12 uur kwam Maris binnen gestormd met 24 ballonnen , en cadeautjes haha… Ook het pakketje van Ans maar eens uitgepakt toen!! Super bedankt dames, popcorn gaat zekers smaken!!! Ook me andere Nederlandse huisgenoten zijn blij met de films en tijdschriften haha.. Zelfs onze amerikaanse vrienden willen zich nog wel wagen aan de films, met Engelse ondertiteling hahaha… Nog ff lekker geborreld tot uurtje of 3 hahaha…
Dinsdag morgen werd er om half 11 op de deur geklopt en kwam maris al zingend binnen wandelen met een echte Amerikaanse chocolat cake, met kaarsjes erop haha..
Daarna lekker luxe ontbeten in de woonkamer, en moest er nog ff geskyped worden met de ouders. Daarna maar eens wezen douchen, en op naar het treinstation. Met de trein naar Grand Central, waar Maris en ik Micky zouden ontmoeten. Zit micky daar op de trap van Grand Central, had ze een taart met een kaarsje erop verstopt, en begon ze ‘happy birhtday in het Duits te zingen. Gek kind haha.. maar wel super lief!! Taart mee genomen naar Times Square en op de trap daar de cake op gegeten. Daarna uit eten geweest bij Olive Garden. Daarna moesten we richting Broadway, naar The lion king!!! Wat een super geweldig show!!! Alle muziek was helemaal live, kleding, schmink, effects helemaal geweldig!! Toen we het theatre uit kwamen lopen, begon het ook nog eens te sneeuwen!!! Nou wat meer wil je nog… Een super geweldig geslaagde verjaard, en dan nog sneeuw in the City ook nog!!! Moet zeggen misschien was dit nog wel me best Birthday ever tot nu toe!!! Echt maris jij natuurlijk helemaal super super bedankt voor een geweldige verjaardag!!!! En Micky en de rest natuurlijk ook!!!

Thuis gekomen super moe natuurlijk, dus lekker het bedje in gedoken, was ook al bijna 2 uur. Uitgeslapen tot kwart over 12, en een uur later zat ik in me auto richting werk. Was een rustig dagje, niet veel bijzonders.

Vandaag, donderdag, weer een dagje vrij. Vanmorge met Maris onze work out dvd maar weer eens gedaan. Daarna douche, en laundy day!!! Ondertussen nog ff wezen lunchen met Julio. Thuis gekomen kamer gestofzuigd en gedweild. Bedje weer netjes opgemaakt, was weg pakken etc. Marieke zou eten koken voor haar, Chuck en mij. Lekker witlof in kaas, aardappeltjes erbij!! En lekkere chocolade taart na!! Nog ff pindarotjes gemaakt van Marieke en mijn chocolade letter die we nog hadden. Toen was het ook al weer bijna 8 uur, en tijd voor de Vampire Diaries!!
Nou dit was wel weer genoeg info denk ik voorlopig. Morgen lekker werken, gaan naar de Dance on Campus met de kerels, dus dat word wel gezellig!!

Tot de volgende keer :P!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Staatsburg

Ilse

Actief sinds 06 Mei 2009
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 29868

Voorgaande reizen:

13 Maart 2013 - 13 Maart 2015

Update vanuit Ghana!!!

10 Maart 2013 - 13 Maart 2014

Ghana

02 Augustus 2009 - 29 Januari 2011

ILEX

08 September 2011 - 30 November -0001

South America

Landen bezocht: