No electriciti, new housemates, new co-workers - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu No electriciti, new housemates, new co-workers - Reisverslag uit Staatsburg, Verenigde Staten van Ilse Lat - WaarBenJij.nu

No electriciti, new housemates, new co-workers

Door: Ils

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Mei 2010 | Verenigde Staten, Staatsburg

Nou eigenlijk niet zo heel veel te vertellen. Op het werk loopt alles wel. Wel ff een nieuwe trucje hoe je Ben sneller onder de douche kunt zetten en er weer onderuit kan krijgen, en dat ie sneller aan gekleed is. Alle collega’s zijn er erg blij mee haha…

Woensdag was het op zich mooi weer alleen er kwam een onweersbui over, en was echt ff gekkenwerk en ik was op het werk, en alle elektriciteit en telefoonlijn viel uit. Hebben geluk dat we op het werk nog een generator hebben dat toch nog wel licht hebben, en de tv nog werkt haha.. Het enige wat niet werkte was de magnetron of het gasfornuis, dus hadden we een goed excuus om take out chinees te halen hahaha… Heerlijke maaltijd haha, maar toch smaakt de chinees hier anders dan bij ons. Wel zijn ook hier de porties groot zoals in NL.

Lekker deze week donderdag, vrijdag en zaterdag vrij gehad. Donderdag me auto naar de gagrage gebracht, moest me olie laten verversen. Moet hier gewoon elke 3 maand, dan gaat het lampje in je auto gewoon automatisch branden. Daarna nog ff wezen lunchen, en nog ff met de boot weg geweest. ’s Avonds nog ff wat wezen drinken bij Derby’s en toen nog ff naar Mahoney’s geweest. Thuis gekomen nog ff lekker een wijntje gedronken, en toen was het toch echt wel bed tijd.

Vrijdag was het echt heerlijk weer, en hebben maris en ik de hele dag heerlijk in onze ‘tuin’ gelegen bakken. ’s Avonds nog ff weer bier ingeslagen en pizza gehaald. Maris had nog allemaal post en pakketjes gekregen voor de verjaardag en ook de film: er komt een vrouw bij de dokter. Dus á avonds lekker op de bank gelegen die film kijken.

Zaterdag nog maar eens ff wezen shoppen. Moest eigenlijk naar de Mall om een camera te kopen, maar kwam met kleren thuis en zonder camera. Maar de camera heb ik nog wel die zelfde dag besteld op internet en komt als het goed is deze week aan. ’s Middags ging de telefoon in het huis, bleek het de 2 nieuwe meiden te zijn die op campus waren aangekomen, maar geen idee hadden waar ze naar toe moesten. Hun ff de weg gewezen, en daarna rond geleid in het huis. Nog ff met hun gekletst, en wilden hun ff relaxen. ’s Avonds nog ff eten voor ze besteld, en ff filmpje gekeken. Maren komt uit Duitsland, woont in Lingen (nog dicht bij ook nog) en Danielle komt uit Brazilië.

Zondag was het Moederdag. Toen ik op het werk kwam waren er maar 2 kerels, en ik was alleen met hun. Lekker ff die kerels aan de schoonmaak gezet, lekker gewandeld etc. Was dus wel een heerlijk relaxed dagje. Toen ik ’s avonds thuis kwam was ook David, duitse kerel gearriveerd. Dus we hebben nu 3 nieuwe huisgenoten, maar als het goed is verhuizen hun de volgende maand naar een ander huis samen met Patricia en Marsha. Wordt het toch nog weer ff rustig in het huis.

Maandag ochtend (gister) maar eens lief geweest een wafels gebakken met verse aardbeien en slagroom. Verder kwamen er op het werk 2 nieuwe mensen voor een observatie dag. Laura en Frank. Beetje gekken werken, 3 staff aan het werk, en nog 2 observatie mensen, en dan werk je met 5 kerels. “s avonds nog ff naar Kingston geweest met de kerels, ff voor Ed een nieuwe laptop gekocht. Hij kon er ’s avonds niet eens van slapen, zo blij was ie haha…
Nou vandaag nog ff een dagje werken, en de mensen begeleiden van de observatie, en dan ben ik al weer 3 dagen vrij.
Donderdag skydiven als het weer mee zit. Daarna door naar New Haven, naar micky. Die is jarig dus gaan vrijdag avond stappen in New haven, dan zaterdag ochtend weer terug en lekker weer aan het werk.